Cel i korzyści szkolenia:
Pierwszego dnia weźmiemy na warsztat pracę mentalną. Pomówimy o tym, jakie pojawiły tendencje w społeczeństwie, jak to wpłynęło na potrzeby każdego z nas, a także jak zmienił się rynek i praca z klientami. Zastanowimy się, jak najlepiej wykorzystać obecną rzeczywistość i czego jeszcze możemy się spodziewać.
Drugi dzień jest poświęcony procesowi sprzedaży – jak wygląda mechanika podejmowania przez klientów decyzji zakupowych i co możemy zrobić, aby klienta przeprowadzić przez ten proces jak najsprawniej. Pomówimy też o typologii klientów i wypracujemy sposoby szybkiej diagnozy i postępowania z poszczególnymi typami osobowości w obecnej sytuacji rynkowej.
Szkolenie będzie zawierało elementy praktyczne, nawiązujące m. in. do tego, z jakich narzędzi i programów warto korzystać. W ramach ceny szkolenia oferujemy badanie szczegółowych potrzeb oraz podsumowanie szkolenia – rozmowy z osobą zarządzającą szkolonym zespołem.
Zakres merytoryczny szkolenia:
Powitanie uczestników, agenda, kontrakt szkoleniowy
Proces sprzedaży i obsługi klientów w okresie pandemii
- Wzajemne wyobrażenia i uprzedzenia w relacjach z klientem
- Droga od nawiązania kontaktu z klientem do pierwszego zamówienia
- Ograniczenie kontaktów bezpośrednich jako szansa na zwiększenie efektywności działań
- Obsługa klientów online – sprzęt, przydatne oprogramowanie, ciekawe strony, dobre praktyki
- Zasoby wiedzy o klientach i wnioski, jakie możemy z nich wyciągnąć
- Jak pracować z klientami, którzy nie mają dla nas czasu
- Praktyczne sposoby na optymalizację pracy z moimi klientami
- Emocje w procesie budowania relacji z klientem – o co zadbać, aby ta relacja opłaciła się obu stronom
Mentalne i sprzętowe przygotowanie do pracy online
- Jakie przekonania warto wypracować, aby ułatwić sobie zdalną pracę z klientami?
- Pomysły na wykorzystanie okresu zwiększonego popytu do zwiększenia obrotów w średnim terminie
- Praktyczne sposoby na utrzymanie dobrego poziomu komunikacji i relacji z klientem online
- Klient niezadowolony, roszczeniowy, obawiający się o swoją przyszłość – jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?
Typologia osobowości Klienta z perspektywy nowej sytuacji
- Czym różnią się od nas (i od siebie nawzajem) klienci
- Dominujące kanały percepcji u nas i u klienta – jak je wykorzystać
- Słowa i zwroty, których warto unikać i takie, które mogą być bardzo przydatne
- Wykorzystanie szybkiej diagnozy typów osobowości do optymalnego prowadzenia rozmowy
Cele spotkań – jak je określać, aby wspierały nas w codziennej pracy
- Jakie cele można zrealizować prowadząc spotkania online
- Różne formy aktywności zdalnej i wynikające z nich potencjalne korzyści
- Jak jeszcze można wykorzystać sytuacje kryzysowe dla poprawy relacji z kluczowymi klientami
Pytania, które warto zadać
- Jakie informacje warto zbierać, jak je zbierać skutecznie i jak wykorzystać w dalszym procesie sprzedaży
- Praktyczne wskazówki w zakresie badania potrzeb i oczekiwań
Prezentacja dopasowana do potrzeb klienta
- Podstawy efektywnej prezentacji, najczęściej popełniane błędy
- Unikalna propozycja sprzedaży i jak ją dobrze przedstawić
- W jaki sposób możemy się „przeprogramować” na wyższy poziom obsługi
Obiekcje klienta – jak podejść do nich profesjonalnie i skutecznie
- Czym są obiekcje i dlaczego tak często się ich obawiamy?
- Najczęściej występujące obiekcje i sposoby na radzenie sobie z nimi
- Złość i frustracja jako wyraz nieuświadomionych potrzeb klienta
- Jakimi obiekcjami można się zająć zanim się pojawią, a jakimi nie warto zajmować się w ogóle?
Zamykanie transakcji online
- Metody skutecznego zamykania sprzedaży w pracy zdalnej
- Kiedy zacząć prowadzić klienta w kierunku zamknięcia sprzedaży i jak sprawić,
aby on nam w tym procesie pomagał - Zwiększanie marży i wartości zamówienia – metody na pomoc klientowi w osiąganiu jego celów
- Dosprzedaż na kliencie reklamacyjnym – najwyższy poziom profesjonalizmu w obsłudze klientów
Zamknięcie szkolenia i podsumowanie
Czas trwania: 3 dni x 3 godziny
Organizacja i terminy:
AKTUALNY TERMIN TEGO SZKOLENIA:
17-18-19.06.2020 r.
CENA SZKOLENIA:
1.250 PLN (+ 23% VAT) za osobę
Przy zgłoszeniach grupowych udzielamy indywidualnych rabatów
Cena obejmuje: przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów, opracowanie materiałów szkoleniowych w wersji elektronicznej dla uczestnika, zaświadczenie o udziale w szkoleniu online
HARMONOGRAM SZKOLENIA:
Dzień I | Dzień II | Dzień III | |
szkolenie | 09:00 – 10:30 | 09:00 – 10:30 | 09:00 – 10:30 |
przerwa | 10:30 – 10:45 | 10:30 – 10:45 | 10:30 – 10:45 |
szkolenie | 10:45 – 12:15 | 10:45 – 12:15 | 10:45 – 12:15 |
ORGANIZACJA SZKOLENIA:
Uczestnik szkolenia powinien mieć dostęp do:
* komputera stacjonarnego lub laptopa wyposażonego w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5
* szerokopasmowego dostępu do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s
Dzień przed zajęciami trener prowadzący skontaktuje się indywidulanie z każdym Uczestnikiem szkolenia, aby zweryfikować łącze i wyjaśnić zasady uczestnictwa w zajęciach
Szkolenia prowadzone są na platformie ZOOM
Warsztaty prowadzone są przez 3 dni, po 3 godziny dziennie, które zostaną podzielone na dwa bloki po 1,5 godziny. Szkolenie rozpoczyna się rano tak, aby nie kolidowało z innymi obowiązkami Uczestnika. Szkolenie obejmuje łącznie 9 godzin zajęć plus przerwy
Certyfikat szkolenia:
Po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności w obszarze rozwoju kompetencji managerskich.