Powitanie uczestników, agenda, kontrakt szkoleniowy
Proces sprzedaży i obsługi klientów w okresie pandemii
- Wzajemne wyobrażenia i uprzedzenia w relacjach z klientem
- Droga od nawiązania kontaktu z klientem do pierwszego zamówienia
- Ograniczenie kontaktów bezpośrednich jako szansa na zwiększenie efektywności działań
- Obsługa klientów online – sprzęt, przydatne oprogramowanie, ciekawe strony, dobre praktyki
- Zasoby wiedzy o klientach i wnioski, jakie możemy z nich wyciągnąć
- Jak pracować z klientami, którzy nie mają dla nas czasu
- Praktyczne sposoby na optymalizację pracy z moimi klientami
- Emocje w procesie budowania relacji z klientem – o co zadbać, aby ta relacja opłaciła się obu stronom
Mentalne i sprzętowe przygotowanie do pracy online
- Jakie przekonania warto wypracować, aby ułatwić sobie zdalną pracę z klientami?
- Pomysły na wykorzystanie okresu zwiększonego popytu do zwiększenia obrotów w średnim terminie
- Praktyczne sposoby na utrzymanie dobrego poziomu komunikacji i relacji z klientem online
- Klient niezadowolony, roszczeniowy, obawiający się o swoją przyszłość – jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?
Typologia osobowości Klienta z perspektywy nowej sytuacji
- Czym różnią się od nas (i od siebie nawzajem) klienci
- Dominujące kanały percepcji u nas i u klienta – jak je wykorzystać
- Słowa i zwroty, których warto unikać i takie, które mogą być bardzo przydatne
- Wykorzystanie szybkiej diagnozy typów osobowości do optymalnego prowadzenia rozmowy
Cele spotkań – jak je określać, aby wspierały nas w codziennej pracy
- Jakie cele można zrealizować prowadząc spotkania online
- Różne formy aktywności zdalnej i wynikające z nich potencjalne korzyści
- Jak jeszcze można wykorzystać sytuacje kryzysowe dla poprawy relacji z kluczowymi klientami
Pytania, które warto zadać
- Jakie informacje warto zbierać, jak je zbierać skutecznie i jak wykorzystać w dalszym procesie sprzedaży
- Praktyczne wskazówki w zakresie badania potrzeb i oczekiwań
Prezentacja dopasowana do potrzeb klienta
- Podstawy efektywnej prezentacji, najczęściej popełniane błędy
- Unikalna propozycja sprzedaży i jak ją dobrze przedstawić
- W jaki sposób możemy się „przeprogramować” na wyższy poziom obsługi
Obiekcje klienta – jak podejść do nich profesjonalnie i skutecznie
- Czym są obiekcje i dlaczego tak często się ich obawiamy?
- Najczęściej występujące obiekcje i sposoby na radzenie sobie z nimi
- Złość i frustracja jako wyraz nieuświadomionych potrzeb klienta
- Jakimi obiekcjami można się zająć zanim się pojawią, a jakimi nie warto zajmować się w ogóle?
Zamykanie transakcji online
- Metody skutecznego zamykania sprzedaży w pracy zdalnej
- Kiedy zacząć prowadzić klienta w kierunku zamknięcia sprzedaży i jak sprawić,
aby on nam w tym procesie pomagał - Zwiększanie marży i wartości zamówienia – metody na pomoc klientowi w osiąganiu jego celów
- Dosprzedaż na kliencie reklamacyjnym – najwyższy poziom profesjonalizmu w obsłudze klientów
Zamknięcie szkolenia i podsumowanie
Czas trwania: 3 dni x 3 godziny