
Cel i korzyści szkolenia:
Cel szkolenia:
- Budowanie świadomej postawy odpowiedzialności managerskiej
- Uporządkowanie wiedzy z zakresu zarządzania biznesem, sprzedażą, zespołami
- Rozwijanie kompetencji w zakresie motywacji, efektywnej komunikacji, planowania, budowania zwycięskich zespołów i rozwoju ludzi
Korzyści dla Uczestników:
Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się m.in.:
- Na co zwraca uwagę Skuteczny Szef Sprzedaży i jak patrzy na biznes?
- Jak przekładać plan na jasne cele i zadania indywidualne i zespołowe?
- Jak rozliczać realizację zadań, zarazem motywując zespół?
- Jak odkryć potencjał pracownika?
- Jak dopasować styl zarządzania do pracownika, by go zmotywować i efektywnie wykorzystać jego potencjał?
- Jak budować autorytet Szefa?
- Jak skutecznie się komunikować i jak wzmacniać przekazy mową niewerbalną?
- Jak być asertywnym?
- Jak budować Poczucie Własnej Wartości – swoje i pracownika?
- Jak prowadzić rozmowy z pracownikami: pochwalne, korygujące, dyscyplinujące, karne?
- Jak stosować metodę coachingu biznesowego w rozwoju pracowników i zespołów?
- Jak przygotować kartę rozwoju pracownika oraz kompetencji zespołu?
Zakres merytoryczny szkolenia:
Synergia w firmie
- Cele firmy, mojego pracownika vs. moje cele
- Cele, zadania i KPI’s działu sprzedaży
- Konkurencja i jej wpływ na nasz biznes
- Rola analizy konkurencji i przepływu informacji na ten temat w firmie
- Różnorodność ludzi – największa bariera i największy potencjał
- Priorytety – czyli jak robić ważne rzeczy
- Automotywacja jako warunek konieczny dla proaktywności i postawy Lidera
Realizacja celów zespołowych
- Co jest moim celem i jak to osiągnę?
- Jak skutecznie wyznaczać i realizować cele zespołowe?
- Omówienie workflow realizacji celów i zadań na przykładzie kanban
- Delegowanie zadań indywidualnych i zespołowych
- Umiejętność przedstawienia zadania
- Monitorowanie realizacji zadań i ich ocena
- Autorytet nieformalny, zaufanie i ich rola w efektywnym zarządzaniu
Kontrolowanie i monitorowanie realizacji celów
- KPI – mierniki sukcesu
- Analiza celów jakościowych
- Analiza celów ilościowych
- Realizacja celów miesięcznych, a trend długoterminowy
- Okresy analityczne – YtoD, MAT, Kwartał, Miesiąc, Tydzień, Dzień
- Model AWD w praktyce
Leadershipment – skuteczna metoda zarządzania zespołem
- Różnica między Kierownikiem, a Liderem – siła przywództwa
- Czego potrzebuje skuteczny Lider
- Budowanie PWW (Poczucia Własnej Wartości)
- Znaczenie osobistej motywacji u Managera
- Jak ważny jest potencjał pracownika – czyli analiza WUP
Komunikacja – podstawa dobrego zarządzania zespołem
- Rodzaje komunikacji (werbalna, a niewerbalna)
- Wykorzystanie sfery niewerbalnej komunikacji jako wzmocnienia komunikatu
- Aktywne słuchanie podstawą efektywnej komunikacji
- Funkcje pytań, ich rodzaje i znaczenie w komunikacji
- Znaczenie pozytywnej komunikacji i jej wpływ na pracownika
- Wydobywanie potencjału z pracownika i zaangażowanie go w działania
- Kim jesteśmy, 4 typy osobowości i ich wpływ na komunikację
Analiza kompetencji i zaanagażowania metodą coachingową
- Analiza kompetencji pracownika metodą coachingową
- Model zarządzania sytuacyjnego, jak dobrać styl zarządzania do konkretnej osoby
- Angażowanie pracownika i zachęcanie do proaktywnej postawy
- Przygotowanie karty rozwoju pracownika
Asertywność
- Asertywność vs uległość, agresja
- Komunikat „JA” vs komunikat TY
- Różnice między, chcę, mogę, a muszę, nie mogę – stawianie granic
- Emocje zły doradca, EQ inteligencja emocjonalna Managera
- Technika AIKIDO w sytuacjach konfliktowych
- Obrona przed presją i manipulacją
Konstruktywna informacja zwrotna
- Kto i po co potrzebuje informacji zwrotnej
- Konstruktywna informacja vs krytyka
- Jak przygotować dobry feedback
- Jak zmotywować zespół i pracowników do udzielania informacji zwrotnej
- Dlaczego krytyka i presja zmniejsza wydajność i motywację
- Mentalność millenialsów, a potrzeba szybkiej informacji zwrotnej
- Okno JOHARI i jego funkcja w efektywnym zarządzaniu
Proaktywność w praktyce, zaangażuj swój zespół
- Zebrania, spotkania z pracownikami (formalne, nieformalne)
- Potencjał pracownika – jak go rozpoznać, rozwijać i wykorzystać
- Stereotypy pokoleniowe i ich wpływ na działanie firmy – pokolenia BB, X, Y, Z
- Rozmowy z pracownikami – roczne, kwartalne, miesięczne, burze mózgów vs constans feedback
- Szybkość i trafność komunikacji
- Wpływ rozmów na zaangażowanie pracownika
- Wpływ rozmów na rozwój pracownika
- Wpływ rozmów na atmosferę i kulturę firmy
- Wpływ rozmów na wyniki firmy
- Zasady nagradzania pracowników
- Zasady karania pracowników
- Prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami:
- Rozmowa korygująca
- Rozmowa ostrzegawcza
Codzienny rozwój kompetencji „On the job training”.
- Etapy szkolenia OTJ i rola Managera/Trenera
- Zasady prowadzenia OTJ podczas udziału osób trzecich, np. Klienta
- Praca z kartą zadaniową/szkoleniową (arkuszem rozwoju)
Narzędzia wspierające zarządzanie
- Microsoft Outlook/Google – praca z kalendarzem, przypomnieniami i kategoriami
- Trello – skuteczne narzędzie do zarządzania zadaniami
- Google Drive – świetne narzędzie, do pracy na współdzielonych dokumentach
- Komunikatory bezpośrednie i ich wpływ na ograniczenie maili (Skype, Slack, itp.)
- E-mail, SMS, telefon – jak korzystać w zależności od rangi sprawy
Czas trwania: 2 dni
Organizacja i terminy:
AKTUALNY TERMIN TEGO SZKOLENIA:
Aktualnie nie mamy zaplanowanego tego szkolenia.
Skontaktuj się z nami w celu ustalenia terminu.
CENA SZKOLENIA:
Cena ustalana indywidualnie
Przy zgłoszeniach grupowych udzielamy rabatów
Cena obejmuje: przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów online, opracowanie materiałów szkoleniowych w wersji elektronicznej dla uczestnika, zaświadczenie o udziale w szkoleniu online
HARMONOGRAM SZKOLENIA:
Dzień I | Dzień II | Dzień III | |
szkolenie | 09:00 – 10:30 | 09:00 – 10:30 | 09:00 – 10:30 |
przerwa | 10:30 – 10:45 | 10:30 – 10:45 | 10:30 – 10:45 |
szkolenie | 10:45 – 12:15 | 10:45 – 12:15 | 10:45 – 12:15 |

ORGANIZACJA SZKOLENIA:
Uczestnik szkolenia powinien mieć dostęp do:
* komputera stacjonarnego lub laptopa wyposażonego w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5
* szerokopasmowego dostępu do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s
Dzień przed zajęciami trener prowadzący skontaktuje się indywidulanie z każdym Uczestnikiem szkolenia, aby zweryfikować łącze i wyjaśnić zasady uczestnictwa w zajęciach
Szkolenia prowadzone są na platformie ZOOM
Warsztaty prowadzone są przez 3 dni, po 3 godziny dziennie, które zostaną podzielone na dwa bloki po 1,5 godziny. Szkolenie rozpoczyna się rano tak, aby nie kolidowało z innymi obowiązkami Uczestnika.
Certyfikat szkolenia:
Po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności w obszarze rozwoju kompetencji managerskich.

Polecane szkolenia managerskie:




