Przygotowanie do nowej roli managera
- Jak budować naturalny autorytet?
- Jakie predyspozycje i umiejętności są niezbędne nowemu managerowi?
- Budowanie wiary w siebie i pewności w nowej roli managera/przełożonego
- Koleżeńskie relacje z przeszłości, jako „fundament” nowej struktury w firmie – jak wykorzystać je pozytywnie?
- Rola managera z perspektywy pełnionej roli i odpowiedzialności
Rola managera w motywowaniu swojego zespołu
- Różne style kierowania zespołem i ich wpływ na sukces motywacyjny
- Osobiste predyspozycje managera do motywacyjnego stylu kierowania ludźmi
- Rola managera w inspirowaniu i motywowaniu pracowników do współpracy
- Znaczenie poziomu osobistej motywacji u managera
- Indywidualne strategie motywacji dopasowane do konkretnego pracownika
- Co motywuje Twojego pracownika? – motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
- Zainteresowanie i szacunek okazywany ludziom w pracy, jako czynnik motywujący
- Z czego rodzi się brak motywacji? Najczęściej popełniane błędy motywacyjne.
Zarządzanie oparte o międzyludzkie relacje
- Jak działa pozytywne myślenie i dlaczego nie zawsze działa?
- Życzliwe postrzeganie -mentalne wspieranie i pomaganie współpracownikom
- Budowanie poczucia własnej wartości u Pracowników
- Budowanie zaangażowania i współpracy w zespole
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności w zespole
- Rozwijanie zdolności pozytywnej werbalizacji i stosowanie motywującego słownictwa w relacjach międzyludzkich
- Znaczenie rozmów ze współpracownikami bazujących na uznaniu, dowartościowaniu, zachęcaniu do działania i rozwijania talentów oraz rozmowy oceniające
- Krytyka i pochwała w motywowaniu współpracowników
Rola managera w procesie określania zadań, celów i dążenia do nich
- Formułowanie przez managera konkretnych i mobilizujących celów lub zadań
- Zlecanie ich do wykonania
- Określenie terminów ich realizacji.
Zrozumienie istoty delegowania – jak podzielić się obowiązkami ze współpracownikami?
- Budowanie postawy odpowiedzialności i przekonania o wadze własnego wpływu na wynik działań w firmie
- Różne stopnie delegowania zadań –w zależności od zaufania i powierzonej pracownikowi samodzielności
- Zalety delegowania i przyczyny nieskutecznego delegowania -mity na temat delegowania
Procedura delegowania
- Co, kto, dlaczego, jak i kiedy?
- Twarde i miękkie zasady delegowania
- Co można delegować?
- Kontrola i reagowanie
- Umiejętność przedstawienia zadania i jego wartości
- Wsparcie w trakcie realizacji i w sytuacjach trudnych
- Tolerancja i otwartość na możliwość popełnienia błędów
- Pochwała i uznanie sukcesu pracownika – znaczenie psychologiczne
- Rozwojowe znaczenie delegowania
Planowanie i organizowanie pracy managera i zespołu
- Znaczenie planowania, integracja współpracowników w proces planowania
- Efektywne wykorzystanie czasu pracy
- Prowadzenie regularnych spotkań ze współpracownikami
- Zasady racjonalnego planowania czasu – realizacja i organizacja zadań
- Planowanie działań etapami: sporządzaniu planu dnia, tygodnia, miesiąca
- Selekcjonowanie i zbieranie zadań, prowadzenie listy zadań
- Praca z terminarzem – stworzenie własnej checklisty
- Ustalenie stałego czasu na osobiste zadania
- Różnice pomiędzy ważnym, a zadaniem
- Największe błędy w zarządzaniu czasem
- Ocena efektów wg zasady: planowanie-działanie – ocena
- Ocena tygodnia, miesiąc, kwartału, roku
- Zasady właściwego wykorzystania czasu
Czas trwania: 3 dni