Najczęściej pojawiające się trudności w zarządzaniu zespołem rozproszonym
- Najczęściej pojawiające się trudności
- Określenie indywidualnych ograniczeń w zarządzaniu zespołem rozproszonym
- Jak skutecznie zarządzać zespołem rozproszonym?
- Rola uaktywniania członków zespołu na rzecz zespołu
Proces zarządzania zespołem rozproszonym
- Ustalenie aktywności managera we współpracy z podwładnymi w terenie
- Kanały komunikacji – dobór, zalety i wady
- Określenie priorytetowych działań do podjęcia z podwładnymi, np. spotkania zespołu, rozmowy indywidualne, telekonferencje, wspólna praca, trening on the job i inne.
- Określenie częstotliwości wspólnych działań
- Zaplanowanie miesięcznej aktywności
Główne narzędzia komunikacji z zespołem rozproszonym
- Niszczące skutki negatywnych wyobrażeń podwładnych o przełożonym, sytuacji w firmie, zadaniach, itp. – techniki zapobiegania
- Pułapki opierania się na domysłach, interpretacjach, wyobrażeniach o podwładnych – metody zapobiegania
- Pouczanie, dobre rady, narzucanie rozwiązań i ich destruktywne skutki
- Komunikaty JA-TY-MY i ich konsekwencje
Budowanie zaufania
- Budowanie zaufania jako podstawa efektywnego zespołu
- Rola spotkań zespołu w budowaniu zaufania
- Narzędzia budowania zaufania
Określanie celów, zadań
- Ustalanie priorytetów
- Pułapki w formułowaniu i wyznaczaniu celów
- Parametry celu SMART
- Cele krótko- i długoterminowe
- Ustalenie celu lub celów wspólnych dla zespołu
- Zasady przydzielania zadań podwładnym a motywacja
Ustalanie reguł współpracy
- Przedstawienie zasad współpracy i częstotliwości kontaktów
- Expose managera – co to jest i po co komunikować podwładnym?
- Określenie minimalnych granic, czyli zachowań, których manager nie będzie tolerował w zespole
- Określenie ponadstandardowych zachowań, postaw, które manager będzie doceniał
Codzienne kontakty
- Po co utrzymywać codzienny kontakt z zespołem?
- Jaki jest cel codziennych rozmów?
- Jak przeprowadzać codzienne rozmowy telefoniczne?
Prowadzenie wideokonferencji / spotkań zespołu
- Przygotowanie się managera i podwładnych
- Etapy telekonferencji / spotkania
- Rola managera w telekonferencji
- Aktywność uczestników
- Jak zakończyć spotkanie, telekonferencje i zwiększać szanse na prawidłową realizację poruszonych tematów?
Przydzielanie zadań / celów
- Zasady prowadzenia rozmowy delegującej zadania osobiście i przez telefon
- Procedura utrzymania decyzji w mocy
- Metody unikania polemiki, dyskusji i tłumaczenia się
- Rola managera w procesie realizacji zleconego zadania
- Upewnianie się, że pracownik zrozumiał zadanie, cele do wykonania
Rozmowa monitorująca poziom realizacji zadań
- Model rozmowy monitorującej
- Jak zwiększać szanse na realizacje wyznaczonych zadań?
- Jak egzekwować wykonanie zadań i nie demotywować podwładnego?
- Rola managera w wykonaniu zadania
- Wykorzystanie informacji zwrotnej w rozmowie monitorującej poziom realizacji zadań
Czas trwania: 2 dni