Menu Zamknij

AWANS NA SZEFA

Wczoraj kolega, dziś przełożony

Cel i korzyści szkolenia:

Cel szkolenia:

  • Zwiększenie wykorzystania potencjału oraz wiedzy przez uczestników
  • Podniesienie ogólnej satysfakcji i celowości podejmowanych działań i realizacji celów
  • Zwiększenie umiejętności komunikowania czy motywowania pracowników oraz delegowania zadań

Korzyści dla Uczestników:

  • Usprawnienie efektywności osobistej managerów
  • Rozwinięcie umiejętności stworzenia własnego stylu zarządzania
  • Rozwinięcie umiejętności angażowania i motywowania siebie oraz podwładnych znajdujących się na trudnym etapie rozwoju zawodowego
  • Dostosowanie sposobu komunikacji do etapu rozwoju pracownika i jego potrzeb oraz podstaw budowania autorytetu i osobistej wiarygodności lidera

Zakres merytoryczny szkolenia:

Wprowadzenie do szkolenia

  • Nowy szef – nowa rzeczywistość. Wpływ zmiany na pracę zespołu
  • Relacje przed awansem i ich wpływ na dalszą współpracę
  • Godzina „0” – jak przygotować zespół na awans w pracy

Awans i co dalej?

  • Kim teraz jestem? Nowa definicja swojej osoby w strukturze organizacyjnej firmy
  • Style zarządzania, – jaka forma współpracy z Zespołem jest najkorzystniejsza?
  • Budowanie i przekazywanie swoich oczekiwań
  • Stare nawyki w pracy. Jak je zmienić?
  • Komunikacja z podwładnym. Sposoby i rodzaje
  • Podstawy władzy – budowanie autorytetu lidera

Pierwsze najważniejsze działania

  • Expose nowego szefa. Po co? Dlaczego?
  • Przydział ról w strukturze
  • Szczerość, zaangażowanie i zaufanie w Zespole
  • Robienie wszystkiego naraz. Efekty braku koncepcji i pomysłu na pracę
  • Instrumenty wpływu na wyniki; odpowiednia ilość, kierunek i jakość pracy
  • Wykorzystanie potencjału podwładnych – aby ludziom chciało się chcieć?

Ustalenie zasad funkcjonowania zespołu (tzw. expose szefa)

  • Przedstaw intencje
  • Przedstaw cele
  • Określ system wartości
  • Określ co będziesz wzmacniał a co ganił
  • Pozytywnie podsumuj

Porządkowanie własnego wizerunku wg modelu okien Johari

  • Dlaczego nie zaczniemy pytaniem „Jakie powinny być cechy kierownika?”
  • 4 obszary wiedzy, wizerunku
  • Zdefiniowanie obszaru otwartego (samodzielnie każdy uczestnik)
  • Zdefiniowanie obszaru ślepego (poprzez inf. zwrotną)

Rola przełożonego na linii Zarząd – pracownicy

  • Role menedżera, zadania menedżera
  • Najczęściej popełniane błędy
    • Przyjmowanie perspektywy pracownika
    • Strategia wspólnego wroga
    • Reagowanie atakiem na trudną sytuację
  • Przyjmowanie osobistej odpowiedzialności
  • Odwołanie do własnych potrzeb i emocji

Lider vs Pracownicy

  • Co dziś znaczy kierowanie ludźmi? – Jak zmienić myślenie z pasażera na kierowcę
  • Pułapki – przyjaźń czy dyscyplina, świadome budowanie relacji
  • Osadzenie się w nowej roli – ile to potrwa?
  • Wewnętrzna opozycja – czyli jak radzić sobie z oporem w grupie albo…dywersją
  • Paradoks niepotrzebnych kompetencji – „pracuj jak do tej pory a przy okazji zarządzaj…”

Przywództwo, model przywództwa w tej sytuacji

  • Zachowania przywódcze – przywództwo czy zarządzanie
  • Przywódca cechy pożądane przez menedżerów i przez podwładnych
  • Komunikacja – czyli skąd wiadomo, czy ludziom coś pasuje
  • Misja, wizja, wartości – dokąd zmierzamy i czy to nasza wspólna droga
  • Zasady współpracy i oczekiwania – tego nie unikniesz czyli „Expose szefa”
  • Informacja zwrotna – słuchaj, wspieraj, mów…czyli nowa „metoda kanapki”
  • Motywowanie – jak dodać skrzydeł

Wespół w Zespół  

  • Fazy procesu grupowego i ich wpływ na pracę zespołu i relacje – co się dzieje, dlaczego i co z tym mogę zrobić
  • Cykl zmiany – cykl żalu – czyli kiedy można wziąć się do pracy?
  • Drugie życie informacji – unikanie pułapek głuchego telefonu
  • Nowe konfiguracje – jak przetrwać przetasowania i formowanie się nowego zespołu
  • Osadzenie się w nowej rzeczywistości – i do dzieła 🙂

Zarządzanie informacją zwrotną.

  • Korzyści vs funkcje feedbacku
  • Trudne sytuacje i konflikty przełożony – podwładny. Standardy zachowań
  • Werbalne i niewerbalne środki motywacyjno – dyscyplinujące
  • Techniki strategiczne w motywowaniu indywidualnym i zespołowym

Funkcje zarządcze, jako fundamenty zarządzania „Koło Zarządcze

  • Gdzie jestem? Określenie stanu obecnego
  • „Gdzie chcę być?” Planowanie, jako nadawanie kierunku działaniom
  • Organizowanie, jako strategia dojścia do celu
  • Motywowanie. Narzędzia sterowania bezpośredniego
  • Kontrolowanie Klamra domykająca teorię Koła Zarządczego
  • Systemy raportowe w firmie i ich przydatność oraz optymalizacja

Wyznaczanie celów i priorytetów w pracy młodego managera

  • Przykład „5-ciu minut”, jako subiektywny model upływającego czasu
  • Budowanie priorytetów na podstawie harmonogramu dnia codziennego – Trening.
  • Stawianie celów w układzie SMART
  • Realizowanie priorytetów wg techniki „Planowania od tyłu”

Nowy poziom starych relacji

  • Indywidualnie czy zespołowo? Zalety i wady tych rozwiązań
  • Kiedy prywatnie a kiedy służbowo? Tworzenie nowych granic i zasad współpracy
  • Zmiany, zmiany, zmiany… – Obawy, lęk, jego źródła i właściwe reakcje
  • Siła nacisku na dotychczasowych znajomych w nowej formule współpracy
  • Poziomy elastyczności

Czas trwania: 2 dni

Organizacja i terminy:

AKTUALNE TERMINY TEGO SZKOLENIA:

Aktualnie nie mamy zaplanowanego tego szkolenia.
Skontaktuj się z nami w celu ustalenia terminu.

CENA SZKOLENIA:

2.500 PLN (+ 23% VAT) za osób
Przy zgłoszeniach grupowych udzielamy indywidualnych rabatów

Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, obiady, przerwy kawowe, Certyfikat

HARMONOGRAM SZKOLENIA:

 Dzień IDzień II
szkolenie09:30 – 11:0009:00 – 11:00
przerwa kawowa11:00 – 11:1511:00 – 11:15
szkolenie11:15 – 13:0011:15 – 13:00
obiad13:00 – 14:0013:00 – 14:00
szkolenie14:00 – 15:3014:00 – 15:30
przerwa kawowa15:30 – 15:45 
szkolenie15:45 – 17:00 
122365035

LOKALIZACJA SZKOLENIA:

Hotel
DeSilva Warszawa Piaseczno
ul. Puławska 42, 05-500 Piaseczno

Cena noclegu w pokoju jednoosobowym wynosi 222 zł netto ze śniadaniem
Cena noclegu w pokoju dwuosobowym wynosi 254 zł netto ze śniadaniem

Na życzenie chętnie pomożemy Państwu w dokonaniu rezerwacji hotelu.
Noclegi dodatkowo płatne na miejscu w hotelu (nieuwzględnione w cenie szkolenia).

Trener prowadzący:

Katarzyna Kuna – Szyszka – Trener, Coach

Od ponad 25 lat z sukcesem zarządza i buduje sprzedaż w obszarach D2D, H2H, B2B, CC. Szkoli z obsługi klienta
i marketingu, zarówno w środowisku korporacyjnym, jak i małych i średnich przedsiębiorstwach.

Jako Trener i Coach przepracowała setki godzin zarówno w zespołach jak i w grupach oraz w pracy indywidualnej. Szkoli w zakresie rozwoju kompetencji miękkich tj. komunikacja interpersonalna, inteligencja emocjonalna, sprzedaż i obsługa klienta. Rozwija kompetencje personalne prezesów, dyrektorów, kierowników, właścicieli firm, prawników, architektów, handlowców, pracowników obsługi klienta, pracowników działów marketingu, administracji, pracowników działu HR i działów pedagogicznych.

Uważa, że w życiu ważna jest umiejętność budowania relacji interpersonalnych, które mają bezpośrednie przełożenie na nasze życie prywatne i zawodowe.

Certyfikat szkolenia:

Po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności w obszarze rozwoju kompetencji managerskich.

Posiadamy akredytację „Standard Usług Szkoleniowo – Rozwojowych Polskiej Izby Firm szkoleniowych (SUS 2.0) potwierdzoną przez DEKRA Certification Sp. z o.o.”, a prowadzone przez nas szkolenia, mogą być objęte dofinansowaniem Unii Europejskiej przez Bazę Usług Rozwojowych

Polecane szkolenia managerskie:

Weź udział w szkoleniu

Zgłoś chęć udziału w szkoleniu poprzez nasz formularz

Masz dodatkowe pytania?

Zadzwoń lub zostaw nam krótkie pytanie za pomocą formularza.