Wprowadzenie do szkolenia
- Nowy szef – nowa rzeczywistość. Wpływ zmiany na pracę zespołu
- Relacje przed awansem i ich wpływ na dalszą współpracę
- Godzina „0” – jak przygotować zespół na awans w pracy
Awans i co dalej?
- Kim teraz jestem? Nowa definicja swojej osoby w strukturze organizacyjnej firmy
- Style zarządzania, – jaka forma współpracy z Zespołem jest najkorzystniejsza?
- Budowanie i przekazywanie swoich oczekiwań
- Stare nawyki w pracy. Jak je zmienić?
- Komunikacja z podwładnym. Sposoby i rodzaje
- Podstawy władzy – budowanie autorytetu lidera
Pierwsze najważniejsze działania
- Expose nowego szefa. Po co? Dlaczego?
- Przydział ról w strukturze
- Szczerość, zaangażowanie i zaufanie w Zespole
- Robienie wszystkiego naraz. Efekty braku koncepcji i pomysłu na pracę
- Instrumenty wpływu na wyniki; odpowiednia ilość, kierunek i jakość pracy
- Wykorzystanie potencjału podwładnych – aby ludziom chciało się chcieć?
Ustalenie zasad funkcjonowania zespołu (tzw. expose szefa)
- Przedstaw intencje
- Przedstaw cele
- Określ system wartości
- Określ co będziesz wzmacniał a co ganił
- Pozytywnie podsumuj
Porządkowanie własnego wizerunku wg modelu okien Johari
- Dlaczego nie zaczniemy pytaniem „Jakie powinny być cechy kierownika?”
- 4 obszary wiedzy, wizerunku
- Zdefiniowanie obszaru otwartego (samodzielnie każdy uczestnik)
- Zdefiniowanie obszaru ślepego (poprzez inf. zwrotną)
Rola przełożonego na linii Zarząd – pracownicy
- Role menedżera, zadania menedżera
- Najczęściej popełniane błędy
- Przyjmowanie perspektywy pracownika
- Strategia wspólnego wroga
- Reagowanie atakiem na trudną sytuację
- Przyjmowanie osobistej odpowiedzialności
- Odwołanie do własnych potrzeb i emocji
Lider vs Pracownicy
- Co dziś znaczy kierowanie ludźmi? – Jak zmienić myślenie z pasażera na kierowcę
- Pułapki – przyjaźń czy dyscyplina, świadome budowanie relacji
- Osadzenie się w nowej roli – ile to potrwa?
- Wewnętrzna opozycja – czyli jak radzić sobie z oporem w grupie albo…dywersją
- Paradoks niepotrzebnych kompetencji – „pracuj jak do tej pory a przy okazji zarządzaj…”
Przywództwo, model przywództwa w tej sytuacji
- Zachowania przywódcze – przywództwo czy zarządzanie
- Przywódca cechy pożądane przez menedżerów i przez podwładnych
- Komunikacja – czyli skąd wiadomo, czy ludziom coś pasuje
- Misja, wizja, wartości – dokąd zmierzamy i czy to nasza wspólna droga
- Zasady współpracy i oczekiwania – tego nie unikniesz czyli „Expose szefa”
- Informacja zwrotna – słuchaj, wspieraj, mów…czyli nowa „metoda kanapki”
- Motywowanie – jak dodać skrzydeł
Wespół w Zespół
- Fazy procesu grupowego i ich wpływ na pracę zespołu i relacje – co się dzieje, dlaczego i co z tym mogę zrobić
- Cykl zmiany – cykl żalu – czyli kiedy można wziąć się do pracy?
- Drugie życie informacji – unikanie pułapek głuchego telefonu
- Nowe konfiguracje – jak przetrwać przetasowania i formowanie się nowego zespołu
- Osadzenie się w nowej rzeczywistości – i do dzieła 🙂
Zarządzanie informacją zwrotną.
- Korzyści vs funkcje feedbacku
- Trudne sytuacje i konflikty przełożony – podwładny. Standardy zachowań
- Werbalne i niewerbalne środki motywacyjno – dyscyplinujące
- Techniki strategiczne w motywowaniu indywidualnym i zespołowym
Funkcje zarządcze, jako fundamenty zarządzania „Koło Zarządcze
- Gdzie jestem? Określenie stanu obecnego
- „Gdzie chcę być?” Planowanie, jako nadawanie kierunku działaniom
- Organizowanie, jako strategia dojścia do celu
- Motywowanie. Narzędzia sterowania bezpośredniego
- Kontrolowanie Klamra domykająca teorię Koła Zarządczego
- Systemy raportowe w firmie i ich przydatność oraz optymalizacja
Wyznaczanie celów i priorytetów w pracy młodego managera
- Przykład „5-ciu minut”, jako subiektywny model upływającego czasu
- Budowanie priorytetów na podstawie harmonogramu dnia codziennego – Trening.
- Stawianie celów w układzie SMART
- Realizowanie priorytetów wg techniki „Planowania od tyłu”
Nowy poziom starych relacji
- Indywidualnie czy zespołowo? Zalety i wady tych rozwiązań
- Kiedy prywatnie a kiedy służbowo? Tworzenie nowych granic i zasad współpracy
- Zmiany, zmiany, zmiany… – Obawy, lęk, jego źródła i właściwe reakcje
- Siła nacisku na dotychczasowych znajomych w nowej formule współpracy
- Poziomy elastyczności
Czas trwania: 2 dni