Menu Zamknij

Jak najskuteczniej zdemotywujesz pracowników?

Zarządzanie ludźmi to niewątpliwie wielka sztuka. Dziś chyba już nikt nie kwestionuje, że pracownicy maja w firmie ogromny wpływ na ogólny sukces lub porażkę przedsiębiorstwa.
Istnieje również pewna istotna zależność pomiędzy wielkością firmy, a wpływem poszczególnych pracowników na końcowy efekt. Im mniejsze przedsiębiorstwo, tym większy wpływ każdego pracownika, oczywiście biorąc pod uwagę zajmowane stanowisko i zakres odpowiedzialności.
Motywowanie pracowników, to jedno z najtrudniejszych zadań managerskich. Z pewnością dużo łatwiej jest demotywować. Obserwując przez lata praktykę managerską, zebrałem kilka sposobów niewątpliwie skutecznej demotywacji, a oto one:

Oszczędzaj na chwaleniu
Pochwały i uznanie skutecznie demotywują pracowników. Z tego powodu, najlepiej nigdy nie chwalić. W ten sposób będziesz podtrzymywał skutecznie przekonanie pracowników, że jeśli będą się wystarczająco długo starać, to może w końcu zasłużą na twoje uznanie. Najważniejsze abyś pamiętał, że pochwały mogą przynieść niepowetowane straty, pod postacią nadmiernego zarozumialstwa i lenistwa, które może stać się plagą w twoim zespole.

Zawsze stosuj siłę nacisku
Pracownicy są najbardziej wydajni, kiedy podlegają permanentnemu naciskowi i nieustającej kontroli. Im więcej nacisku, tym szybciej osiągniesz założone wyniki.

Nigdy nie przekazuj odpowiedzialności
Pracownicy nie potrafią się obchodzić z przekazaną im odpowiedzialnością. Dlatego nie ma im co jej przekazywać! Nie bez powodu istnieje management i prości pracownicy!

Przełożony ma zawsze rację!
Ta zasada jest znana w wielu przedsiębiorstwach, twoim zadaniem jest poczynienie wszelkich starań, aby nigdy nie została zapomniana.
Zasada 1 – Przełożony ma zawsze rację
Zasada 2 – Jeśli miałoby się okazać, że przełożony wyjątkowo nie ma racji, to zaczyna działać zasada 1
Nie toleruj żadnej krytyki, żadnego przeciwstawiania się, żadnego innego zdania. W ten sposób możesz doprowadzić do sytuacji, że ucierpi twój autorytet.

Wyjaśnianie motywów podejmowanych decyzji – to lekka przesada
Wyjaśnianie motywów podjętej przez ciebie decyzji, nie powinno nic pracowników obchodzić.
Pracownicy maja się zastosować do podjętych decyzji i je respektować i to wystarczy. Otwarta komunikacja może wydawać się plusem np. w partnerstwie, ale nie w przedsiębiorstwie.

Za atmosferę w pracy odpowiadają wyłącznie pracownicy

Nawet jeśli dochodzi do poważnych konfliktów pomiędzy pracownikami, nie wtrącaj się.
Niech rozwiązują je sami. I tak każde twoje próby wkroczenia, zostaną postrzeżone jako próba ingerencji w ich życie prywatne lub lobbing – dlatego zostaw to.

Składaj obietnice
Dobra wiadomość – obietnic nie musisz dotrzymywać! Powody dlaczego nie możesz dotrzymać obietnicy i tak pozostaną niezrozumiałe dla prostych pracowników, a więc nawet nie staraj się im czegokolwiek wyjaśniać. Przy ich niskich kompetencjach i tak cię nie zrozumieją.

Bądź głośny
Jeśli pracownik popełni błąd, niech to usłyszy, nie oszczędzaj głosu. Tylko w ten sposób możesz dosadnie podkreślić twój autorytet, a przy okazji maksymalnie zmniejszysz ryzyko ponownego błędu u pracownika.

Pracownicy nie są zainteresowani rozwojem osobistym
To wielkie i rozpowszechnione kłamstwo, że pracownicy są zainteresowani swoim rozwojem osobistym i dalszym kształceniem. To kosztuje tylko pieniądze, nic nie daje i doprowadza najczęściej do tego, że przy pierwszej lepszej możliwości, taki pracownik zwalnia się i idzie do konkurencji. W tym kontekście, każda poczyniona inwestycja jest stracona i jeśli w ogóle coś przynosi, to tylko pracownikowi. Dlatego gaś takie ambicje w zarodu, a najlepiej staraj się , aby w ogóle się nie pojawiły.

Podsumowanie
Każdy pracownik powinien być zadowolony, że ma możliwość pracy w tym przedsiębiorstwie. W szczególności w obecnej sytuacji rynkowej, kiedy jest tylu chętnych na każde miejsce pracy. To pracownik jest zobowiązany do wdzięczności w stosunku do managera, a nie odwrotnie. I właśnie to musisz komunikować twoim pracownikom codziennie, najlepiej z odpowiednią dykcją i w odpowiednim tonie 😉

Gunther Mach
19 kwietnia 2023

Przegląd prywatności

Polityka prywatności opisuje zasady przetwarzania przez nas informacji na Twój temat, w tym danych osobowych oraz ciasteczek, czyli tzw. cookies.


1. Informacje ogólne

  1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: machconsulting.pl
  2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Mach & Partner Consulting Sp. z o.o. Zielona 10 / 5, 05-500 Piaseczno
  3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: biuro@machconsulting.pl
  4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
  5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
    • Prowadzenie newslettera
    • Obsługa zapytań przez formularz
    • Realizacja zamówionych usług
    • Prezentacja oferty lub informacji
  6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
    2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

  1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
  2. W serwisie jest stosowana autentykacja dwuskładnikowa, co stanowi dodatkową formę ochrony logowania do Serwisu.
  3. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
  4. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
  5. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

  1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwerach operatora: home.pl
  2. Firma hostingowa w celu zapewnienia niezawodności technicznej prowadzi logi na poziomie serwera. Zapisowi mogą podlegać:
    • zasoby określone identyfikatorem URL (adresy żądanych zasobów – stron, plików),
    • czas nadejścia zapytania,
    • czas wysłania odpowiedzi,
    • nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
    • informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
    • adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
    • informacje o przeglądarce użytkownika,
    • informacje o adresie IP,
    • informacje diagnostyczne związane z procesem samodzielnego zamawiania usług poprzez rejestratory na stronie,
    • informacje związane z obsługą poczty elektronicznej kierowanej do Operatora oraz wysyłanej przez Operatora.

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

  1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
    • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
    • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
    • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
  2. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
  3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
    • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • oraz przenoszenia danych.
  4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.2 wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
  7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
  8. Dane osobowe nie są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że nie przesyłamy ich poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
  2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
  3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

  1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

  1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  2. Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

8. Informacja o plikach cookies

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    2. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

9. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:

    Urządzenia mobilne: