MATEMATYKA HANDLOWA
- pułapki w kalkulowaniu ofert, wyliczanie warunków handlowych, zarządzanie marżą na klientach i produktach

Cel i korzyści szkolenia:
Cel szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy będą:
- Rozumieli istotę prowadzenia czytelnej polityki cenowej
- Znali konstrukcje warunków handlowych i umów biznesowych
- Rozumieli różnicę między zyskiem, marżą i narzutem
- Rozumieli zasady tworzenia rabatów i bonusów
- Potrafili obliczyć średni zysk działu, czy kategorii produktów
- Wyliczyć potrzebną ilość sprzedaży do osiągnięcia założonego zysku
- Potrafili obliczyć rentowność biznesu na kliencie
- Potrafili obliczyć zwrot z inwestycji sprzedażowych i marketingowych
Korzyści dla Uczestników:
- Usystematyzowanie wiedzy na temat struktur warunków handlowych oraz metod ich naliczania
- Wskazanie najczęstszych pułapek w kalkulacjach cenowych oraz rozliczeniach z klientami
- Identyfikacja elementów wpływających na rentowność firmy na kliencie czy na produkcie
- Nabycie umiejętności wyliczania marży firmy na grupie klientów czy dla działu
- Rozwinięcie umiejętności „myślenia marżą” – poprzez określenie jaki wpływ na marżę firmy mają np. dodatkowy upust do ceny, dodatkowa inwestycja promocyjna czy dodatkowy termin płatności
- Budowanie świadomości na czym zarabia klient w kontaktach z dostawcą
- Kształtowanie świadomości znalezienia finansowych argumentów w negocjacjach z klientem
- Prezentacja głównych działań matematycznych wspierających prace handlowca
- ZADANIA, ZADANIA, ZADANIA……ćwiczenie wyliczania poszczególnych elementów na przykładach
Zakres merytoryczny szkolenia:
Warunki handlowe – główne elementy oraz działania i kalkulacje
- Struktura warunków handlowych – poszczególnych elementów kontraktu handlowego
- Rodzaje cen – detaliczna, podstawowa, hurtowa, net-net, promocyjna
- Rodzaje rabatów – procentowe, wartościowe, progowe, podstawowe
- Rodzaje bonusów i inwestycji – uzależnione od obrotu, nieuzależnione od obrotu
- Inwestycje pozakontraktowe – czy wliczać je w warunki klienta
Pułapki w kalkulacjach warunków handlowych
- Bonus progowy, od nadwyżki, bonus liniowy – jak wyliczać?
- Cena net/net czy cena net/net/net – co robi różnicę?
- Kaskadowo czy sumarycznie – co opłaca się bardziej?
- Od czego naliczamy warunki frontowe, wtórne, pozakontraktowe?
- Struktura warunków – model francuski, model angielski – różnice, korzyści dla firmy, korzyści dla klienta
- Back to Front – jak przenieść warunki bez straty
Zarządzanie warunkami klientów
- Suma warunków na kliencie – jak wyliczyć, do czego potrzebuję tej informacji
- Średnie warunki na grupie klientów klientach – czy powinienem je znać?
- Średni rabat promo – jak wyliczyć,
- Suma warunków handlowych na kliencie
- Warunki liczone „od dołu” i „od góry” – gdzie jest pułapka?
- Jak rozplanować poprawę warunków na klientów?
- Jak wyliczyć marże działu?
Jak wpływać na marżę?
- Marża czy narzut – do czego służą, czym się różnią?
- Dodatkowy rabat promo – skutki dla marży firmy
- Rabat promo, produkt gratis czy budżet marketingowy – ich wpływ na marżę, co najbardziej się opłaca firmie?
- Dodatkowy termin płatności – jak go przeliczyć na bonus?
Rentowność – czyli ile muszę sprzedać, żeby zarobić?
- Główne typy kosztów – zmienne, stałe, bezpośrednie, ogólne – sposoby klasyfikacji
- Rentowność firmy na produkcie – sposób wyliczania
- Rentowność firmy na Kliencie – sposób wyliczania
- Marża na pokrycie – czym jest, do czego służy?
- Punkt opłacalności, prognozowany zysk – jak je osiągnąć?
- Rozszerzenie oferty – koszt wprowadzenia produktu – sposób wyliczania punktu rentowności
(breakeven point) - Dodatkowe akcje promocyjne – RO(M)I – sposób wyliczania poziomu zwrotu na inwestycji marketingowej.
Pre i post ewaluacja promocji
Podstawowe argumenty finansowe w rozmowach z Klientem
- Na czym zarabia klient – główne elementy wpływające na marżę klienta?
- Zysk klienta z rozszerzenia oferty – korzyść dla firmy czy klienta?
- Zysk klienta z dodatkowej akcji promocyjnej – co będzie negocjował klient
i dlaczego? - Marża net-net klienta na dostawcy – jak ją wyliczyć?
Szkolenie warsztatowe – potrzeba posiadania na szkoleniu kalkulatorów
Czas trwania: 2 dni x 5 godz.
Organizacja i terminy:
AKTUALNE TERMINY SZKOLEŃ ONLINE:
22-23.02.2021 r.
CENA SZKOLENIA ONLINE:
2.200 PLN (+ 23% VAT) za osobę
Przy zgłoszeniach grupowych udzielamy rabatów
Cena obejmuje: przygotowanie i przeprowadzenie interaktywnych warsztatów online, opracowanie materiałów szkoleniowych w wersji elektronicznej dla uczestnika, zaświadczenie o udziale w szkoleniu online
HARMONOGRAM SZKOLENIA ONLINE:
Szkolenia online prowadzone są w godzinach 9.00 – 14.00

ORGANIZACJA SZKOLENIA ONLINE:
Uczestnik szkolenia powinien mieć dostęp do:
* komputera stacjonarnego lub laptopa wyposażonego w mikrofon, głośniki, kamerę internetową oraz dostęp do Internetu
Dzień przed zajęciami trener prowadzący skontaktuje się indywidulanie z każdym Uczestnikiem szkolenia, aby zweryfikować łącze i wyjaśnić zasady uczestnictwa w zajęciach
Szkolenia prowadzone są na platformie ZOOM
AKTUALNE TERMINY SZKOLEŃ STACJONARNYCH:
10-11.05.2021 r.
CENA SZKOLENIA STACJONARNEGO:
2.500 PLN (+ 23% VAT) za osobę
Przy zgłoszeniach grupowych udzielamy indywidualnych rabatów
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, obiady, przerwy kawowe, Certyfikat
HARMONOGRAM SZKOLENIA STACJONARNEGO:
Szkolenia stacjonarne prowadzone są w godzinach:
I dzień 9.30 – 17.00; II dzień 9.00 – 17.00; III dzień 9.00 – 15.30

LOKALIZACJA SZKOLENIA:
Hotel DeSilva Warszawa Piaseczno
ul. Puławska 42, 05-500 Piaseczno
Cena noclegu w pokoju jednoosobowym wynosi 222 zł netto ze śniadaniem
Cena noclegu w pokoju dwuosobowym wynosi 254 zł netto ze śniadaniem
Na życzenie chętnie pomożemy Państwu w dokonaniu rezerwacji hotelu.
Noclegi dodatkowo płatne na miejscu w hotelu (nieuwzględnione w cenie szkolenia).
Trener prowadzący:

Paweł Haponiuk – Trener, coach
Spełniony w życiu. Trener z zamiłowania. Udało mu się swoje zainteresowania uczynić zawodem.
W życiu kieruje się zasadą – człowiek przede wszystkim.
Będąc Managerem hołdował stylowi zarządzania „Lider – przykładem”. Jako coach i trener jest wspierający, motywujący, dociekliwy. Jego szkolenia mają wymiar praktyczny. Dba o to, aby doświadczenia z sali szkoleniowej miały natychmiastowe zastosowanie w codziennym życiu zawodowym. W pracy z zespołem stawia na motywację oraz pobudzenie do kreatywności w działaniu. Entuzjasta pozytywnego myślenia w każdym aspekcie życia.
Doświadczony Manager w zakresie zarządzania działem sprzedaży, budowania długofalowych relacji z kluczowymi klientami, budowania strategii sprzedażowych.
Certyfikat szkolenia:
Po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności w obszarze rozwoju kompetencji managerskich.

Polecane szkolenia managerskie:



Weź udział w szkoleniu
Zgłoś chęć udziału w szkoleniu poprzez nasz formularz.

