ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM ROZPROSZONYM
- jak skutecznie zwiększać efektywność zespołu rozproszonego?
Cel i korzyści szkolenia:
Cel szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy będą:
- Znali główne przeszkody i metody radzenia sobie z nimi w zarządzaniu zespołem rozproszonym
- Wiedzieli jak budować zaufanie w zespole
- Rozumieli zasady tworzenia celów dla zespołu rozproszonego
- Rozumieli sens codziennych kontaktów z zespołem
- Stosować narzędzia do budowania zaufania w zespole
- Delegować zadania i je egzekwować
Korzyści dla Uczestników:
Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się m.in.:
- Jakie są kanały komunikacji z zespołem i które z nich są najefektywniejsze?
- Które aktywności pracy z zespołem są priorytetowe i jak je zaplanować w czasie?
- Jak efektywnie wykorzystać narzędzia komunikacji i unikać pułapek w komunikacji?
- W jaki sposób ustalić i ogłosić reguły, zasady współpracy?
- Dlaczego warto określić wspólny cel zespołowy?
- Jak i po co realizować codzienne kontakty z członkami zespołu?
- Jak prowadzić wideokonferencję i spotkania, żeby były efektywne?
- Jak poprowadzić rozmowę weryfikującą poziom realizacji zadań?
Zakres merytoryczny szkolenia:
Najczęściej pojawiające się trudności w zarządzaniu zespołem rozproszonym
- Najczęściej pojawiające się trudności
- Określenie indywidualnych ograniczeń w zarządzaniu zespołem rozproszonym
- Jak skutecznie zarządzać zespołem rozproszonym?
- Rola uaktywniania członków zespołu na rzecz zespołu
Proces zarządzania zespołem rozproszonym
- Ustalenie aktywności managera we współpracy z podwładnymi w terenie
- Kanały komunikacji – dobór, zalety i wady
- Określenie priorytetowych działań do podjęcia z podwładnymi, np. spotkania zespołu, rozmowy indywidualne, telekonferencje, wspólna praca, trening on the job i inne.
- Określenie częstotliwości wspólnych działań
- Zaplanowanie miesięcznej aktywności
Główne narzędzia komunikacji z zespołem rozproszonym
- Niszczące skutki negatywnych wyobrażeń podwładnych o przełożonym, sytuacji w firmie, zadaniach, itp. – techniki zapobiegania
- Pułapki opierania się na domysłach, interpretacjach, wyobrażeniach o podwładnych – metody zapobiegania
- Pouczanie, dobre rady, narzucanie rozwiązań i ich destruktywne skutki
- Komunikaty JA-TY-MY i ich konsekwencje
Budowanie zaufania
- Budowanie zaufania jako podstawa efektywnego zespołu
- Rola spotkań zespołu w budowaniu zaufania
- Narzędzia budowania zaufania
Określanie celów, zadań
- Ustalanie priorytetów
- Pułapki w formułowaniu i wyznaczaniu celów
- Parametry celu SMART
- Cele krótko- i długoterminowe
- Ustalenie celu lub celów wspólnych dla zespołu
- Zasady przydzielania zadań podwładnym a motywacja
Ustalanie reguł współpracy
- Przedstawienie zasad współpracy i częstotliwości kontaktów
- Expose managera – co to jest i po co komunikować podwładnym?
- Określenie minimalnych granic, czyli zachowań, których manager nie będzie tolerował w zespole
- Określenie ponadstandardowych zachowań, postaw, które manager będzie doceniał
Codzienne kontakty
- Po co utrzymywać codzienny kontakt z zespołem?
- Jaki jest cel codziennych rozmów?
- Jak przeprowadzać codzienne rozmowy telefoniczne?
Prowadzenie wideokonferencji / spotkań zespołu
- Przygotowanie się managera i podwładnych
- Etapy telekonferencji / spotkania
- Rola managera w telekonferencji
- Aktywność uczestników
- Jak zakończyć spotkanie, telekonferencje i zwiększać szanse na prawidłową realizację poruszonych tematów?
Przydzielanie zadań / celów
- Zasady prowadzenia rozmowy delegującej zadania osobiście i przez telefon
- Procedura utrzymania decyzji w mocy
- Metody unikania polemiki, dyskusji i tłumaczenia się
- Rola managera w procesie realizacji zleconego zadania
- Upewnianie się, że pracownik zrozumiał zadanie, cele do wykonania
Rozmowa monitorująca poziom realizacji zadań
- Model rozmowy monitorującej
- Jak zwiększać szanse na realizacje wyznaczonych zadań?
- Jak egzekwować wykonanie zadań i nie demotywować podwładnego?
- Rola managera w wykonaniu zadania
- Wykorzystanie informacji zwrotnej w rozmowie monitorującej poziom realizacji zadań
Czas trwania: 2 dni
Organizacja i terminy:
AKTUALNE TERMINY TEGO SZKOLENIA:
19-20.11.2020 r.
CENA SZKOLENIA:
2.500 PLN (+ 23% VAT) za osób
Przy zgłoszeniach grupowych udzielamy indywidualnych rabatów
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, obiady, przerwy kawowe, Certyfikat
HARMONOGRAM SZKOLENIA:
Dzień I | Dzień II | |
szkolenie | 09:30 – 11:00 | 09:00 – 11:00 |
przerwa kawowa | 11:00 – 11:15 | 11:00 – 11:15 |
szkolenie | 11:15 – 13:00 | 11:15 – 13:00 |
obiad | 13:00 – 14:00 | 13:00 – 14:00 |
szkolenie | 14:00 – 15:30 | 14:00 – 15:30 |
przerwa kawowa | 15:30 – 15:45 | |
szkolenie | 15:45 – 17:00 |
LOKALIZACJA SZKOLENIA:
Hotel DeSilva Warszawa Piaseczno
ul. Puławska 42, 05-500 Piaseczno
Cena noclegu w pokoju jednoosobowym wynosi 222 zł netto ze śniadaniem
Cena noclegu w pokoju dwuosobowym wynosi 254 zł netto ze śniadaniem
Na życzenie chętnie pomożemy Państwu w dokonaniu rezerwacji hotelu.
Noclegi dodatkowo płatne na miejscu w hotelu (nieuwzględnione w cenie szkolenia).
Trener prowadzący:
Jacek Olszewski – Trener biznesu, konsultant, coach, mediator
Ekspert w zakresie umiejętności handlowych, negocjacji i obsługi Klientów. Wspiera Klientów w budowaniu efektywnych zespołów sprzedażowych, rozwoju kompetencji handlowych z uwzględnieniem specyfiki danej branży.
Prowadzi coachingi „on the job” dla handlowców i managerów sprzedaży oraz executive coaching dla wyższej kadry zarządzającej działami sprzedaży. Pomaga w podnoszeniu efektywności zespołów sprzedażowych w sytuacjach kryzysowych. Wspiera również w przygotowaniu i wdrożeniu procesu zarządzania sprzedażą.
Doświadczenie trenerskie i coachingowe zdobywa od 2004 roku. Przeprowadził ponad 360 grup szkoleniowych oraz około 1300 godzin coachingów
Certyfikat szkolenia:
Po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności w obszarze rozwoju kompetencji managerskich.