Cel i korzyści szkolenia:
Cel szkolenia:
- Zwiększenie wykorzystania potencjału oraz wiedzy przez uczestników
- Podniesienie ogólnej satysfakcji i celowości podejmowanych działań i realizacji celów
- Zwiększenie umiejętności komunikowania czy motywowania pracowników oraz delegowania zadań
Korzyści dla Uczestników:
- Usprawnienie efektywności osobistej managerów
- Rozwinięcie umiejętności stworzenia własnego stylu zarządzania
- Rozwinięcie umiejętności angażowania i motywowania siebie oraz podwładnych znajdujących się na trudnym etapie rozwoju zawodowego
- Dostosowanie sposobu komunikacji do etapu rozwoju pracownika i jego potrzeb oraz podstaw budowania autorytetu i osobistej wiarygodności lidera
Zakres merytoryczny szkolenia:
Wprowadzenie do szkolenia
- Nowy szef – nowa rzeczywistość. Wpływ zmiany na pracę zespołu
- Relacje przed awansem i ich wpływ na dalszą współpracę
- Godzina „0” – jak przygotować zespół na awans w pracy
Awans i co dalej?
- Kim teraz jestem? Nowa definicja swojej osoby w strukturze organizacyjnej firmy
- Style zarządzania, – jaka forma współpracy z Zespołem jest najkorzystniejsza?
- Budowanie i przekazywanie swoich oczekiwań
- Stare nawyki w pracy. Jak je zmienić?
- Komunikacja z podwładnym. Sposoby i rodzaje
- Podstawy władzy – budowanie autorytetu lidera
Pierwsze najważniejsze działania
- Expose nowego szefa. Po co? Dlaczego?
- Przydział ról w strukturze
- Szczerość, zaangażowanie i zaufanie w Zespole
- Robienie wszystkiego naraz. Efekty braku koncepcji i pomysłu na pracę
- Instrumenty wpływu na wyniki; odpowiednia ilość, kierunek i jakość pracy
- Wykorzystanie potencjału podwładnych – aby ludziom chciało się chcieć?
Ustalenie zasad funkcjonowania zespołu (tzw. expose szefa)
- Przedstaw intencje
- Przedstaw cele
- Określ system wartości
- Określ co będziesz wzmacniał a co ganił
- Pozytywnie podsumuj
Porządkowanie własnego wizerunku wg modelu okien Johari
- Dlaczego nie zaczniemy pytaniem „Jakie powinny być cechy kierownika?”
- 4 obszary wiedzy, wizerunku
- Zdefiniowanie obszaru otwartego (samodzielnie każdy uczestnik)
- Zdefiniowanie obszaru ślepego (poprzez inf. zwrotną)
Rola przełożonego na linii Zarząd – pracownicy
- Role menedżera, zadania menedżera
- Najczęściej popełniane błędy
- Przyjmowanie perspektywy pracownika
- Strategia wspólnego wroga
- Reagowanie atakiem na trudną sytuację
- Przyjmowanie osobistej odpowiedzialności
- Odwołanie do własnych potrzeb i emocji
Lider vs Pracownicy
- Co dziś znaczy kierowanie ludźmi? – Jak zmienić myślenie z pasażera na kierowcę
- Pułapki – przyjaźń czy dyscyplina, świadome budowanie relacji
- Osadzenie się w nowej roli – ile to potrwa?
- Wewnętrzna opozycja – czyli jak radzić sobie z oporem w grupie albo…dywersją
- Paradoks niepotrzebnych kompetencji – „pracuj jak do tej pory a przy okazji zarządzaj…”
Przywództwo, model przywództwa w tej sytuacji
- Zachowania przywódcze – przywództwo czy zarządzanie
- Przywódca cechy pożądane przez menedżerów i przez podwładnych
- Komunikacja – czyli skąd wiadomo, czy ludziom coś pasuje
- Misja, wizja, wartości – dokąd zmierzamy i czy to nasza wspólna droga
- Zasady współpracy i oczekiwania – tego nie unikniesz czyli „Expose szefa”
- Informacja zwrotna – słuchaj, wspieraj, mów…czyli nowa „metoda kanapki”
- Motywowanie – jak dodać skrzydeł
Wespół w Zespół
- Fazy procesu grupowego i ich wpływ na pracę zespołu i relacje – co się dzieje, dlaczego i co z tym mogę zrobić
- Cykl zmiany – cykl żalu – czyli kiedy można wziąć się do pracy?
- Drugie życie informacji – unikanie pułapek głuchego telefonu
- Nowe konfiguracje – jak przetrwać przetasowania i formowanie się nowego zespołu
- Osadzenie się w nowej rzeczywistości – i do dzieła 🙂
Zarządzanie informacją zwrotną.
- Korzyści vs funkcje feedbacku
- Trudne sytuacje i konflikty przełożony – podwładny. Standardy zachowań
- Werbalne i niewerbalne środki motywacyjno – dyscyplinujące
- Techniki strategiczne w motywowaniu indywidualnym i zespołowym
Funkcje zarządcze, jako fundamenty zarządzania „Koło Zarządcze
- Gdzie jestem? Określenie stanu obecnego
- „Gdzie chcę być?” Planowanie, jako nadawanie kierunku działaniom
- Organizowanie, jako strategia dojścia do celu
- Motywowanie. Narzędzia sterowania bezpośredniego
- Kontrolowanie Klamra domykająca teorię Koła Zarządczego
- Systemy raportowe w firmie i ich przydatność oraz optymalizacja
Wyznaczanie celów i priorytetów w pracy młodego managera
- Przykład „5-ciu minut”, jako subiektywny model upływającego czasu
- Budowanie priorytetów na podstawie harmonogramu dnia codziennego – Trening.
- Stawianie celów w układzie SMART
- Realizowanie priorytetów wg techniki „Planowania od tyłu”
Nowy poziom starych relacji
- Indywidualnie czy zespołowo? Zalety i wady tych rozwiązań
- Kiedy prywatnie a kiedy służbowo? Tworzenie nowych granic i zasad współpracy
- Zmiany, zmiany, zmiany… – Obawy, lęk, jego źródła i właściwe reakcje
- Siła nacisku na dotychczasowych znajomych w nowej formule współpracy
- Poziomy elastyczności
Czas trwania: 2 dni
Organizacja i terminy:
AKTUALNE TERMINY TEGO SZKOLENIA:
Q3 2024 r.
CENA SZKOLENIA:
2.950 PLN (+ 23% VAT) za osobę
Przy zgłoszeniach grupowych udzielamy indywidualnych rabatów
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, obiady, przerwy kawowe, Certyfikat
HARMONOGRAM SZKOLENIA:
Dzień I | Dzień II | |
szkolenie | 09:30 – 11:00 | 09:00 – 11:00 |
przerwa kawowa | 11:00 – 11:15 | 11:00 – 11:15 |
szkolenie | 11:15 – 13:00 | 11:15 – 13:00 |
obiad | 13:00 – 14:00 | 13:00 – 14:00 |
szkolenie | 14:00 – 15:30 | 14:00 – 15:30 |
przerwa kawowa | 15:30 – 15:45 | |
szkolenie | 15:45 – 17:00 |
LOKALIZACJA SZKOLENIA:
Hotel DeSilva Warszawa Piaseczno
ul. Puławska 42, 05-500 Piaseczno
Na życzenie chętnie pomożemy Państwu w dokonaniu rezerwacji hotelu.
Noclegi dodatkowo płatne na miejscu w hotelu (nieuwzględnione w cenie szkolenia).
Trener prowadzący:
Justyna Kozłowska – Senior Business Trainer
Od 17 lat wspiera firmy w budowaniu ich przewagi rynkowej dzięki, rozwijaniu kompetencji osób zarządzających oraz pionów handlowych. Inspiruje i motywuje ludzi do pracy nad własnym rozwojem, budowaniem ich kariery zawodowej oraz osiąganiem sukcesów zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym
Celem prowadzonych przez Justynę szkoleń jest zainspirowanie do samodzielnego poszukiwania niebanalnych i skutecznych rozwiązań. Pokazuje, jak budować zdrowe poczucie własnej wartości i pozytywne relacje z innymi ludźmi – współpracownikami, podwładnymi oraz Klientami. Prowadzi projekty rozwijające kompetencje managerskie oraz sprzedażowe dla wiodących organizacji biznesowych.
Należy do czołówki najlepszych Trenerów wywodzących się ze szkoły Gunthera Mach. W sposób innowacyjny wykorzystuje sprawdzony warsztat pracy trenerskiej Gunthera. Nawiązując z Uczestnikami szkoleń intensywny kontakt, inspiruje do kreatywnego myślenia i konsekwentnego działania.
Trener prowadzący:
Kamil Kobus – Trener, Coach, Konsultant
W swojej karierze trenerskiej spędził ponad 500 dni na prowadzeniu szkoleń z zakresu sprzedaży i obsługi Klienta, komunikacji, negocjacji oraz zarządzania czasem i ludźmi. Ma doświadczenie zarówno w prowadzeniu prezentacji dla szerokiego audytorium, jak i szkoleń metodami aktywnymi w kilkuosobowych grupach. Szkoli sprzedawców i pracowników innych specjalizacji, a także kadrę kierowniczą małych i dużych przedsiębiorstw.
Dzięki bogatemu doświadczeniu w biznesie Kamil buduje treści przekazywane podczas szkoleń na ciekawym połączeniu teorii z praktyką. Projektowane przez niego ćwiczenia i case studies bazują zazwyczaj na faktycznych sytuacjach zaobserwowanych w życiu zawodowym. Podawane przykłady dotyczą realnych sytuacji, firm i ludzi – z pełną dbałością o zachowanie należytej poufności. Od strony metodologicznej szkolenia prowadzone przez Kamila opierają się na dynamice procesu grupowego. Uczestnicy mogą nie tylko słuchać, ale również doświadczać i dyskutować dobrze się przy tym bawiąc. To wszystko dzieje się po drodze do osiągnięcia celu szkolenia, do którego uczestnicy prowadzeni są pewnie, bezpiecznie i z poszanowaniem ich indywidualnych potrzeb.
Certyfikat szkolenia:
Po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności w obszarze rozwoju kompetencji managerskich.