Menu Zamknij

Początki nie są łatwe…

Malarskie arcydzieła w ogóle by nie powstały, gdyby nie pierwsze nieśmiałe szkice trzymane w starych notatnikach. Mistrzowie olimpijscy nie biliby rekordów, gdyby wcześniej nie walczyli ze swoimi słabościami na małych salach treningowych. Tak samo rzecz ma się w przypadku bycia dobrym i skutecznym managerem. Nie będzie nim ten, kto nie poznał dogłębnie podstaw tego fachu, kto nie poświęcił czasu na doskonalenie bazowych umiejętności, które będą fundamentem dla dalszego rozwoju.

Kim jest manager?

Dobry manager to osoba pewna siebie, która potrafi być dla innych autorytetem. Manager usprawnia funkcjonowanie firmy poprzez efektywne zarządzanie zespołem, które minimalizuje stratę czasu czy środków finansowych. Manager jest więc kimś, kto dba o zmierzanie we wspólnym kierunku – troszcząc się o to, by zdolności i talenty innych członków zespołu zostały wykorzystane w maksymalnym stopniu. Tak zarządzany zespół przynosi swojemu przedsiębiorstwu masę korzyści, które jednocześnie przekładają się na pozytywną atmosferę wśród pracowników. By tak się jednak stało, musi poznać odpowiednie techniki i rozwinąć umiejętności, które umożliwią takie modelowe pełnienie funkcji managerskich. Przede wszystkim trzeba zdać sobie sprawę z tego, jak wyjątkowo odpowiedzialną rolą jest bycie managerem. Każde stanowisko w firmie ma swoją specyfikę, każde jest niepowtarzalne – i od świadomego podejścia do wykonywania swoich obowiązków zależy biznesowy sukces.

Zrozumieć swoje miejsce, by motywować innych

Świadome wykonywanie managerskich zadań – co to właściwie znaczy? Świadome, czyli inteligentne, kreatywne, niesztampowe, nie jak maszyna. Sednem managerskiej codzienności jest kontakt z ludźmi i to od zrozumienia mechanizmów rządzących relacjami interpersonalnymi należy rozpocząć swoją przygodę z tym zawodem. Zrozumienie to prowadzi z jednej strony po prostu do lepszej komunikacji, a z drugiej – pozwala efektywniej motywować zespół. Motywacja nie może być bowiem automatyczna jak praca przy taśmie produkcyjnej. Wymaga przecież rozpoznania cech charakteru osoby motywowanej, jej silnych i słabszych stron, ale też potrzeb czy wątpliwości. Motywowanie ludzi jest więc procesem wielopoziomowym i tylko odpowiednio przygotowany manager będzie mógł motywować tak, by inni stawali się lepsi i nie tracili przy tym nic ze swojej pewności siebie.

Zaufanie i odpowiedzialność

W pewnym sensie formą motywacji jest delegowanie, powierzanie  konkretnych zadań, które wymagają zwiększenia pracownikom praw na czas ich wykonywania. To bardzo odpowiedzialna forma zarządzania zespołem. Podwładni czują się wtedy bardziej docenieni, ponieważ zwierzchnicy obdarzyli ich zaufaniem, ale jednocześnie mogą przy tym odczuwać presję czy ciężar przydzielonego zadania.

Dobry manager musi wiedzieć zatem, których pracowników można brać pod uwagę, jeśli chodzi o delegowanie, musi rozumieć zyski, które taka operacja może przynieść, ale i związane z nią zagrożenia. Ten obszar kompetencji managerskich wymaga więc – jak widać – solidnego przygotowania, które pomoże w uniknięciu wielu możliwych błędów.

Dbanie o energię zespołu

Zarządzanie podwładnymi to także dbanie o ich wydajność poprzez organizację czasu pracy. Planowanie zadań, skuteczna (ale jednocześnie nieprzytłaczająca) kontrola, umiejętność selekcji działań pod względem ich ważności – wszystko to wchodzi w skład zbioru aktywności efektywnego managera.

Można więc powiedzieć, że manager to ktoś, kto za pomocą swojej wiedzy i autorytetu dba o to, by wszystkie tryby biznesowej machiny działały bez zarzutu. Sukcesy przedsiębiorstwa zależą od wydajności pracowników, ale ta – nie zaistnieje bez skutecznego managera. To on tworzy bowiem ramy, w których obrębie kumuluje się energia zespołu; to on ją ukierunkowuje.

Rozwój początkującego managera – najważniejsza inwestycja

By poznać i przebyć drogę, która prowadzi do stania się skutecznym managerem, należy stworzyć warunki, aby mógł uczyć się od najlepszych specjalistów z danego obszaru. Od nich otrzyma najnowszą wiedzę, praktyczne rozwiązania, przydatne porady – wszystko dzięki czemu początkujący manager lepiej zrozumie swoje miejsce w firmie i zacznie pewnie i inteligentnie kierować swoim nowym zespołem.

Aby tak się stało, dobrze jest poznać tajniki komunikacji, motywacji, planowania czy delegowania. A wszystko po to, by świadomie i odpowiedzialnie rozpocząć managerską przygodę – przygodę, która polega na intensywnym samorozwoju i pomocy innym.

Małgorzata Mach
20 kwietnia 2023

Przegląd prywatności

Polityka prywatności opisuje zasady przetwarzania przez nas informacji na Twój temat, w tym danych osobowych oraz ciasteczek, czyli tzw. cookies.


1. Informacje ogólne

  1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: machconsulting.pl
  2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Mach & Partner Consulting Sp. z o.o. Zielona 10 / 5, 05-500 Piaseczno
  3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: biuro@machconsulting.pl
  4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
  5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
    • Prowadzenie newslettera
    • Obsługa zapytań przez formularz
    • Realizacja zamówionych usług
    • Prezentacja oferty lub informacji
  6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
    2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

  1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
  2. W serwisie jest stosowana autentykacja dwuskładnikowa, co stanowi dodatkową formę ochrony logowania do Serwisu.
  3. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
  4. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
  5. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

  1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwerach operatora: home.pl
  2. Firma hostingowa w celu zapewnienia niezawodności technicznej prowadzi logi na poziomie serwera. Zapisowi mogą podlegać:
    • zasoby określone identyfikatorem URL (adresy żądanych zasobów – stron, plików),
    • czas nadejścia zapytania,
    • czas wysłania odpowiedzi,
    • nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
    • informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
    • adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
    • informacje o przeglądarce użytkownika,
    • informacje o adresie IP,
    • informacje diagnostyczne związane z procesem samodzielnego zamawiania usług poprzez rejestratory na stronie,
    • informacje związane z obsługą poczty elektronicznej kierowanej do Operatora oraz wysyłanej przez Operatora.

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

  1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
    • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
    • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
    • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
  2. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
  3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
    • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • oraz przenoszenia danych.
  4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.2 wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
  7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
  8. Dane osobowe nie są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że nie przesyłamy ich poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
  2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
  3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

  1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

  1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  2. Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

8. Informacja o plikach cookies

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    2. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

9. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:

    Urządzenia mobilne: