Menu Zamknij

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM

- Skuteczny Manager

Cel i korzyści szkolenia:

Cel szkolenia:

Po szkoleniu uczestnicy będą:

  • Znali i rozróżniali funkcje zespołu wg Lancioni’ego
  • Rozumieli etapy procesu rozwoju grupy
  • Potrafili zbudować dekalog zasad zaufania dla zespołu
  • Potrafili przekazywać konstruktywną informację zwrotną
  • Potrafili przeprowadzić sesję treningu „on the job”
  • Potrafili efektywnie komunikować się z osobami przyjmującymi różne role grupowe
  • Potrafili powstrzymywać destruktywne zachowania w zespole

Korzyści dla Uczestników:

Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się m.in.:

  • Na czym polegają etapy rozwoju zespołu
  • Jak radzić sobie z zespołem w różnych fazach jego rozwoju (m.in. prowadzenie spotkań)
  • Jak wspierać zespół w jego ewolucji i jakie są z tego korzyści dla managera
  • Jak przetrwać atak na lidera i jakie są jego konsekwencje
  • O głównych funkcjach dobrze działającego zespołu wg P.Lancioni’ego
  • Na czym polegają style przywództwa i jak je dobierać do podwładnych
  • Jak wykorzystywać narzędzia coachingowe w pracy z podwładnymi
  • Jak poradzić sobie z „zawodowym marudą” w zespole

Zakres merytoryczny szkolenia:

Etapy rozwoju zespołu      

  • Proces rozwoju zespołu
  • Rola managera w procesie rozwoju zespołu

Bierny i nadaktywny zespół

  • Rozpoznawanie powodu bierności zespołu
  • Radzenie sobie z biernym zespołem
  • Jak efektywnie prowadzić spotkanie z zespołem, który przeszkadza, rozmawia i rozprasza się
  • Wykorzystanie energii zespołu do realizacji zadań
  • Wykorzystanie wiedzy o rolach w zespole do zwiększania efektywności działań

Kryzys odpowiedzialności

  • Dlaczego podwładni marudzą?
  • Metoda odtruwania zespołu i przekazywania odpowiedzialności
  • Radzenie sobie z „zawodowym marudą”

Atak na lidera

  • Jak przetrwać bezpośredni atak na lidera? 

Pięć funkcji zespołu wg P.Lancioni’ego

  • Pięć dysfunkcji zespołu – test                
  • Model dysfunkcji zespołu
  • Jak pracować nad rozwojem poszczególnych funkcji zespołu? 
  • Krytyka i pochwała w motywowaniu współpracowników

Style przywództwa                   

  • Model kompetencje – motywacja
  • Style przywództwa uzależnione od poziomu rozwoju podwładnych

Manager w roli coacha                        

  • Czy manager może być coachem dla swoich podwładnych?
  • Zasady coachingu „on the job”

Przygotowanie do wspólnej pracy z podwładnym  

  • Formułowanie przekazu zmniejszającego stres i opór pracownika
  • Określenie celu wspólnej pracy
  • Określenie roli managera
  • Kontrakt na podjęte działania

Wspólna praca

  • Rola managera jako obserwatora
  • Co podlega obserwacji, czyli jak nie zginąć w natłoku informacji
  • Kiedy wyjść z roli obserwatora?
  • Jak nie dać się wyprowadzić z roli obserwatora?

Wnioski po wspólnej pracy         

  • Diagnoza odpowiedzialności
  • Informacja zwrotna – zasady przekazywania
  • Generowanie pomysłów i trening nowych umiejętności
  • Kontrakt na wdrożenie zmian

Wykorzystanie elementów coachingu w różnych sytuacjach

  • Przygotowanie podwładnego do wykonania konkretnego zadania, np. spotkania z Klientem
  • Poszukiwanie alternatywnych pomysłów / rozwiązań na podstawie opisu zaistniałej wcześniej sytuacji

Wybrane „trudne” sytuacje w pracy z podwładnymi

  • Praca nad tematami dodatkowo zgłoszonymi przez uczestników, a nie ujętymi w programie warsztatu.

Czas trwania: 3 dni

Organizacja i terminy:

AKTUALNE TERMINY TEGO SZKOLENIA:

16-17-18.10.2024 r.
04-05-06.12.2024 r.

CENA SZKOLENIA:

3.850 PLN (+ 23% VAT) za osób
Przy zgłoszeniach grupowych udzielamy indywidualnych rabatów

Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, obiady, przerwy kawowe, Certyfikat

HARMONOGRAM SZKOLENIA:

  Dzień I Dzień II Dzień III
szkolenie 09:30 – 11:00 09:00 – 11:00 09:00 – 11:00
przerwa kawowa 11:00 – 11:15 11:00 – 11:15 11:00 – 11:15
szkolenie 11:15 – 13:00 11:15 – 13:00 11:15 – 13:00
obiad 13:00 – 14:00 13:00 – 14:00 13:00 – 14:00
szkolenie 14:00 – 15:30 14:00 – 15:30 14:00 – 15:30
przerwa kawowa 15:30 – 15:45 15:30 – 15:45  
szkolenie 15:45 – 17:00 15:45 – 17:00  
122365035

LOKALIZACJA SZKOLENIA:

Hotel
DeSilva Warszawa Piaseczno
ul. Puławska 42, 05-500 Piaseczno

Cena noclegu w pokoju jednoosobowym wynosi 280 zł brutto ze śniadaniem
Cena noclegu w pokoju dwuosobowym wynosi 320 zł brutto ze śniadaniem

Na życzenie chętnie pomożemy Państwu w dokonaniu rezerwacji hotelu.
Noclegi dodatkowo płatne na miejscu w hotelu (nieuwzględnione w cenie szkolenia).

Trener prowadzący:

Trener Mach & Partner Consulting Kamil Kobus, szkolenia zarządzanie, sprzedaż

Kamil Kobus – Trener, Coach, Konsultant

W swojej karierze trenerskiej spędził ponad 500 dni na prowadzeniu szkoleń z zakresu sprzedaży i obsługi Klienta, komunikacji, negocjacji oraz zarządzania czasem i ludźmi. Ma doświadczenie zarówno w prowadzeniu prezentacji dla szerokiego audytorium, jak i szkoleń metodami aktywnymi w kilkuosobowych grupach. Szkoli sprzedawców i pracowników innych specjalizacji, a także kadrę kierowniczą małych i dużych przedsiębiorstw. 

Dzięki bogatemu doświadczeniu w biznesie Kamil buduje treści przekazywane podczas szkoleń na ciekawym połączeniu teorii z praktyką. Projektowane przez niego ćwiczenia i case studies bazują zazwyczaj na faktycznych sytuacjach zaobserwowanych w życiu zawodowym. Podawane przykłady dotyczą realnych sytuacji, firm i ludzi – z pełną dbałością o zachowanie należytej poufności. Od strony metodologicznej szkolenia prowadzone przez Kamila opierają się na dynamice procesu grupowego. Uczestnicy mogą nie tylko słuchać, ale również doświadczać i dyskutować dobrze się przy tym bawiąc. To wszystko dzieje się po drodze do osiągnięcia celu szkolenia, do którego uczestnicy prowadzeni są pewnie, bezpiecznie i z poszanowaniem ich indywidualnych potrzeb.

Certyfikat szkolenia:

Po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności w obszarze rozwoju kompetencji managerskich.

Posiadamy akredytację „Standard Usług Szkoleniowo – Rozwojowych Polskiej Izby Firm szkoleniowych (SUS 2.0) potwierdzoną przez DEKRA Certification Sp. z o.o.”, a prowadzone przez nas szkolenia, mogą być objęte dofinansowaniem Unii Europejskiej przez Bazę Usług Rozwojowych

Polecane szkolenia managerskie:

Weź udział w szkoleniu

Zgłoś chęć udziału w szkoleniu poprzez nasz formularz.

Masz dodatkowe pytania?

Zadzwoń lub zostaw nam krótkie pytanie za pomocą formularza.