
Cel i korzyści szkolenia:
Cel szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy będą:
- Znali i rozróżniali funkcje zespołu wg Lancioni’ego
- Rozumieli etapy procesu rozwoju grupy
- Potrafili zbudować dekalog zasad zaufania dla zespołu
- Potrafili przekazywać konstruktywną informację zwrotną
- Potrafili przeprowadzić sesję treningu „on the job”
- Potrafili efektywnie komunikować się z osobami przyjmującymi różne role grupowe
- Potrafili powstrzymywać destruktywne zachowania w zespole
Korzyści dla Uczestników:
Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się m.in.:
- Na czym polegają etapy rozwoju zespołu
- Jak radzić sobie z zespołem w różnych fazach jego rozwoju (m.in. prowadzenie spotkań)
- Jak wspierać zespół w jego ewolucji i jakie są z tego korzyści dla managera
- Jak przetrwać atak na lidera i jakie są jego konsekwencje
- O głównych funkcjach dobrze działającego zespołu wg P.Lancioni’ego
- Na czym polegają style przywództwa i jak je dobierać do podwładnych
- Jak wykorzystywać narzędzia coachingowe w pracy z podwładnymi
- Jak poradzić sobie z „zawodowym marudą” w zespole

Zakres merytoryczny szkolenia:
Etapy rozwoju zespołu
- Proces rozwoju zespołu
- Rola managera w procesie rozwoju zespołu
Bierny i nadaktywny zespół
- Rozpoznawanie powodu bierności zespołu
- Radzenie sobie z biernym zespołem
- Jak efektywnie prowadzić spotkanie z zespołem, który przeszkadza, rozmawia i rozprasza się
- Wykorzystanie energii zespołu do realizacji zadań
- Wykorzystanie wiedzy o rolach w zespole do zwiększania efektywności działań
Kryzys odpowiedzialności
- Dlaczego podwładni marudzą?
- Metoda odtruwania zespołu i przekazywania odpowiedzialności
- Radzenie sobie z „zawodowym marudą”
Atak na lidera
- Jak przetrwać bezpośredni atak na lidera?
Pięć funkcji zespołu wg P.Lancioni’ego
- Pięć dysfunkcji zespołu – test
- Model dysfunkcji zespołu
- Jak pracować nad rozwojem poszczególnych funkcji zespołu?
- Krytyka i pochwała w motywowaniu współpracowników
Style przywództwa
- Model kompetencje – motywacja
- Style przywództwa uzależnione od poziomu rozwoju podwładnych
Manager w roli coacha
- Czy manager może być coachem dla swoich podwładnych?
- Zasady coachingu „on the job”
Przygotowanie do wspólnej pracy z podwładnym
- Formułowanie przekazu zmniejszającego stres i opór pracownika
- Określenie celu wspólnej pracy
- Określenie roli managera
- Kontrakt na podjęte działania
Wspólna praca
- Rola managera jako obserwatora
- Co podlega obserwacji, czyli jak nie zginąć w natłoku informacji
- Kiedy wyjść z roli obserwatora?
- Jak nie dać się wyprowadzić z roli obserwatora?
Wnioski po wspólnej pracy
- Diagnoza odpowiedzialności
- Informacja zwrotna – zasady przekazywania
- Generowanie pomysłów i trening nowych umiejętności
- Kontrakt na wdrożenie zmian
Wykorzystanie elementów coachingu w różnych sytuacjach
- Przygotowanie podwładnego do wykonania konkretnego zadania, np. spotkania z Klientem
- Poszukiwanie alternatywnych pomysłów / rozwiązań na podstawie opisu zaistniałej wcześniej sytuacji
Wybrane „trudne” sytuacje w pracy z podwładnymi
- Praca nad tematami dodatkowo zgłoszonymi przez uczestników, a nie ujętymi w programie warsztatu.
Czas trwania: 2 dni
Organizacja i terminy:
AKTUALNE TERMINY TEGO SZKOLENIA:
12-13.05.2025 r.
23-24.10.2025 r.
CENA SZKOLENIA:
3.500 PLN (+ 23% VAT) za osób
Przy zgłoszeniach grupowych udzielamy indywidualnych rabatów
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, obiady, przerwy kawowe, Certyfikat
HARMONOGRAM SZKOLENIA:
Dzień I | Dzień II | ||
szkolenie | 09:30 – 11:00 | 09:00 – 11:00 | |
przerwa kawowa | 11:00 – 11:15 | 11:00 – 11:15 | |
szkolenie | 11:15 – 13:00 | 11:15 – 13:00 | |
obiad | 13:00 – 14:00 | 13:00 – 14:00 | |
szkolenie | 14:00 – 15:30 | 14:00 – 15:30 | |
przerwa kawowa | 15:30 – 15:45 | ||
szkolenie | 15:45 – 17:00 |

LOKALIZACJA SZKOLENIA:
Hotel DeSilva Warszawa Piaseczno
ul. Puławska 42, 05-500 Piaseczno
Na życzenie chętnie pomożemy Państwu w dokonaniu rezerwacji hotelu.
Noclegi dodatkowo płatne na miejscu w hotelu (nieuwzględnione w cenie szkolenia).
Trener prowadzący:

Kamil Kobus – Trener, Coach, Konsultant
W swojej karierze trenerskiej spędził ponad 500 dni na prowadzeniu szkoleń z zakresu sprzedaży i obsługi Klienta, komunikacji, negocjacji oraz zarządzania czasem i ludźmi. Ma doświadczenie zarówno w prowadzeniu prezentacji dla szerokiego audytorium, jak i szkoleń metodami aktywnymi w kilkuosobowych grupach. Szkoli sprzedawców i pracowników innych specjalizacji, a także kadrę kierowniczą małych i dużych przedsiębiorstw.
Dzięki bogatemu doświadczeniu w biznesie Kamil buduje treści przekazywane podczas szkoleń na ciekawym połączeniu teorii z praktyką. Projektowane przez niego ćwiczenia i case studies bazują zazwyczaj na faktycznych sytuacjach zaobserwowanych w życiu zawodowym. Podawane przykłady dotyczą realnych sytuacji, firm i ludzi – z pełną dbałością o zachowanie należytej poufności. Od strony metodologicznej szkolenia prowadzone przez Kamila opierają się na dynamice procesu grupowego. Uczestnicy mogą nie tylko słuchać, ale również doświadczać i dyskutować dobrze się przy tym bawiąc. To wszystko dzieje się po drodze do osiągnięcia celu szkolenia, do którego uczestnicy prowadzeni są pewnie, bezpiecznie i z poszanowaniem ich indywidualnych potrzeb.
Certyfikat szkolenia:
Po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności w obszarze rozwoju kompetencji managerskich.

Polecane szkolenia managerskie:
Weź udział w szkoleniu
Zgłoś chęć udziału w szkoleniu poprzez nasz formularz.

