Menu Zamknij

MATEMATYKA HANDLOWA

Świadome zarządzanie sprzedażą – rentowność, marżą, rabaty

Cel i korzyści szkolenia:

Cel szkolenia:

Po szkoleniu uczestnicy będą:

  • Rozumieli istotę prowadzenia czytelnej polityki cenowej
  • Znali konstrukcje warunków handlowych i umów biznesowych
  • Rozumieli różnicę między zyskiem, marżą i narzutem
  • Rozumieli zasady tworzenia rabatów i bonusów
  • Potrafili obliczyć średni zysk działu, czy kategorii produktów
  • Wyliczyć potrzebną ilość sprzedaży do osiągnięcia założonego zysku
  • Potrafili obliczyć rentowność biznesu na kliencie
  • Potrafili obliczyć zwrot z inwestycji sprzedażowych i marketingowych

Korzyści dla Uczestników:

  • Usystematyzowanie wiedzy na temat struktur warunków handlowych oraz metod ich naliczania
  • Wskazanie najczęstszych pułapek w kalkulacjach cenowych oraz rozliczeniach z klientami
  • Identyfikacja elementów wpływających na rentowność firmy na kliencie czy na produkcie
  • Nabycie umiejętności wyliczania marży firmy na grupie klientów czy dla działu
  • Rozwinięcie umiejętności „myślenia marżą” – poprzez określenie jaki wpływ na marżę firmy mają np. dodatkowy upust do ceny, dodatkowa inwestycja promocyjna czy dodatkowy termin płatności
  • Budowanie świadomości na czym zarabia klient w kontaktach z dostawcą
  • Kształtowanie świadomości znalezienia finansowych argumentów w negocjacjach z klientem
  • Prezentacja głównych działań matematycznych wspierających prace handlowca
  • ZADANIA, ZADANIA, ZADANIA……ćwiczenie wyliczania poszczególnych elementów na przykładach

Zakres merytoryczny szkolenia:

Planowanie, a realizacja celów

Strategia, taktyka, cele, zdania – po co je planować
Co powinien zawierać Biznes Plan
Cele długoterminowe, a krótkoterminowe, zadania, promocje
Rodzaje celów ze względu na zaangażowanie osób
Jak skutecznie wyznaczać i realizować cele

Elementy matematyki handlowej

Marża 1, marża2, marża 3, co to znaczy, ile nas kosztuje współpraca z Klientem
Kalkulacje kontraktowe – premie za realizację planu sprzedaży
Liczenie sumaryczne, a kaskadowe – zalety i pułapki
Wpływ dodatkowego rabatu na marżę
Obliczenie kosztu pieniądza w czasie, czyli jak zabudżetować termin płatności
ROI/ROMI – sposoby, na określenie stopy zwrotu z inwestycji
Warunki handlowe, po co je ustalać

Prognoza sprzedażowa, jak określić potencjał rynku

Analiza danych odsprzedażowych
Klienta i własnych
Analiza konkurencji
Model dystrybucji
Analiza danych rynkowych

Przygotowanie biznes planu, a realizacja projektu

Planowanie ilościowe, wartościowe, jakościowe
Realizacja zadań w czasie, jak określić realny termin wykonania
Zwinne prowadzenie projektów
Cele, a zadania, czym się różnią

Efektywny „Trójkąt Współpracy” Konsument – Klient – Nasza Firma

Konsument
Określenie grupy docelowej konsumentów i rynków zbytu
Kim jest konsument i dlaczego ma wybierać produkty firmy
Jaki jest proces decyzyjny/zakupowy konsumenta
Co możemy zrobić by wybierał częściej i droższe nasze produkty
Co zrobić by skorzystał z naszych promocji
Konsument, a Shopper różnica i dlaczego to na Shoppera mamy większy wpływ poprzez Trade Marketing

Efektywny„Trójkąt Współpracy” Konsument – Klient – Nasza Firma

Klient – Różne modele dystrybucji (Kanał Tradycyjny, Nowoczesny, Multichannel)
Specyfika branży w zależności od Kanału Sprzedaży
Analiza profili Klientów z wykorzystaniem wiedzy z poprzednich warsztatów
Kto jest moim Klientem i jakie ma intencje
Co to jest proces decyzyjny klienta i jakie ma znaczenie
Co jest ważne dla mojego Klienta – dlaczego warto znać cele Klienta
Jaka jest struktura mojego klienta
Standardy ekspozycji naszego Klienta i organizacja półki
Nasza Firma – wpływ działań CatMan na budowanie trwałych relacji z naszymi Klientami
Budowanie relacji na wielu płaszczyznach, jako wzmocnienie pozycji PH
Rodzaje celów i dążenie do wspólnego celu z Klientem
Przygotowanie planu działania z klientem (kwartalnego, semestralnego, rocznego)

Praca z produktem

Analiza rynku i konkurencji – dlaczego warto ją robić, jak wyciągać wnioski
Dlaczego dzisiaj kluczową rolę gra czas i szybkośćreakcji
Praca z portfolio produktowym – pod kątem działań Trade Marketingowych
Przygotowanie kontentu produktowego i argumentów sprzedaży (Metoda „PCK”)
Kategoryzacja produktów i jej znaczenie
Planowanie aktywności promocyjnych jako ważny składnik biznes planu

Działania pro-sprzedażowe

„Tailor Made Promo” – dlaczego to najbardziej wartościowy rodzaj aktywności
Rodzaje akcji „TMP” – krótko terminowe, długoterminowe, wizerunkowe, sprzedażowe
Akcje Ogólnokrajowe – Zalety akcji ogólnopolskich; Korzyści z takich akcji dla Klienta
Jak przekonać klienta do organizacji wspólnych akcji
Przygotowanie konspektu prezentacji, wystąpienia – Hasła, skróty, wizualizacja, mapa myśli
Towarzysząca rola dobrych slajdów – Dekalog przygotowania dobrego, czytelnego slajdu
Przygotowanie prezentacji model „PZU”
Flow prezentacji i argumentacja – czyli jak przykuć uwagę
Jak angażować różne zmysły (wzrok, słuch, dotyk, itp.), jak sprawić dobre „pierwsze” wrażenie?

Planowanie w praktyce

Zdefiniowanie celów ilościowych i wartościowych
Jakich wzrostów się spodziewamy, w jakim czasie, w jakich kanałach
Aktywny prospecting – sposoby docierania do odpowiednich osób
On-line, Off-line
Gdzie są nasi klienci, nowe kanały sprzedaży, oraz KPI’s prospectingu

Szkolenie warsztatowe – potrzeba posiadania na szkoleniu kalkulatorów
Czas trwania: 2 dni

Organizacja i terminy:

AKTUALNE TERMINY TEGO SZKOLENIA:

26-27.05.2025 r.
20-21.10.2025 r.

CENA SZKOLENIA:

3 750 PLN

(+ 23% VAT) za osobę

Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, obiady, przerwy kawowe, Certyfikat

HARMONOGRAM SZKOLENIA:

  Dzień I Dzień II
szkolenie 09:30 – 11:00 09:00 – 11:00
przerwa kawowa 11:00 – 11:15 11:00 – 11:15
szkolenie 11:15 – 13:00 11:15 – 13:00
obiad 13:00 – 14:00 13:00 – 14:00
szkolenie 14:00 – 15:30 14:00 – 15:30
przerwa kawowa 15:30 – 15:45  
szkolenie 15:45 – 17:00  
Hotel DeSilva Piaseczno

LOKALIZACJA SZKOLENIA:

Hotel
DeSilva Warszawa Piaseczno
ul. Puławska 42, 05-500 Piaseczno

Na życzenie chętnie pomożemy Państwu w dokonaniu rezerwacji hotelu.

Noclegi dodatkowo płatne na miejscu w hotelu (nieuwzględnione w cenie szkolenia).

Trener prowadzący:

Certyfikat szkolenia:

Po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności w obszarze rozwoju kompetencji managerskich.

Posiadamy akredytację „Standard Usług Szkoleniowo – Rozwojowych Polskiej Izby Firm szkoleniowych (SUS 2.0) potwierdzoną przez DEKRA Certification Sp. z o.o.”, a prowadzone przez nas szkolenia, mogą być objęte dofinansowaniem Unii Europejskiej przez Bazę Usług Rozwojowych

Polecane szkolenia sprzedażowe:

Weź udział w szkoleniu

Zgłoś chęć udziału w szkoleniu poprzez nasz formularz.

Formularz kontaktowy
Formularz kontaktowy 2

Masz dodatkowe pytania?

Zadzwoń lub zostaw nam krótkie pytanie za pomocą formularza.

POWRÓT

DO STRONY GŁÓWNEJ

Przegląd prywatności

Polityka prywatności opisuje zasady przetwarzania przez nas informacji na Twój temat, w tym danych osobowych oraz ciasteczek, czyli tzw. cookies.


1. Informacje ogólne

  1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: machconsulting.pl
  2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Mach & Partner Consulting Sp. z o.o. Zielona 10 / 5, 05-500 Piaseczno
  3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: biuro@machconsulting.pl
  4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
  5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
    • Prowadzenie newslettera
    • Obsługa zapytań przez formularz
    • Realizacja zamówionych usług
    • Prezentacja oferty lub informacji
  6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
    2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

  1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
  2. W serwisie jest stosowana autentykacja dwuskładnikowa, co stanowi dodatkową formę ochrony logowania do Serwisu.
  3. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
  4. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
  5. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

  1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwerach operatora: home.pl
  2. Firma hostingowa w celu zapewnienia niezawodności technicznej prowadzi logi na poziomie serwera. Zapisowi mogą podlegać:
    • zasoby określone identyfikatorem URL (adresy żądanych zasobów – stron, plików),
    • czas nadejścia zapytania,
    • czas wysłania odpowiedzi,
    • nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
    • informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
    • adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
    • informacje o przeglądarce użytkownika,
    • informacje o adresie IP,
    • informacje diagnostyczne związane z procesem samodzielnego zamawiania usług poprzez rejestratory na stronie,
    • informacje związane z obsługą poczty elektronicznej kierowanej do Operatora oraz wysyłanej przez Operatora.

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

  1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
    • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
    • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
    • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
  2. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
  3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
    • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • oraz przenoszenia danych.
  4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.2 wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
  7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
  8. Dane osobowe nie są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że nie przesyłamy ich poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
  2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
  3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

  1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

  1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  2. Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

8. Informacja o plikach cookies

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    2. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

9. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:

    Urządzenia mobilne: