MATEMATYKA HANDLOWA
Świadome zarządzanie sprzedażą – rentowność, marżą, rabaty
Cel i korzyści szkolenia:
Cel szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy będą:
- Rozumieli istotę prowadzenia czytelnej polityki cenowej
- Znali konstrukcje warunków handlowych i umów biznesowych
- Rozumieli różnicę między zyskiem, marżą i narzutem
- Rozumieli zasady tworzenia rabatów i bonusów
- Potrafili obliczyć średni zysk działu, czy kategorii produktów
- Wyliczyć potrzebną ilość sprzedaży do osiągnięcia założonego zysku
- Potrafili obliczyć rentowność biznesu na kliencie
- Potrafili obliczyć zwrot z inwestycji sprzedażowych i marketingowych
Korzyści dla Uczestników:
- Usystematyzowanie wiedzy na temat struktur warunków handlowych oraz metod ich naliczania
- Wskazanie najczęstszych pułapek w kalkulacjach cenowych oraz rozliczeniach z klientami
- Identyfikacja elementów wpływających na rentowność firmy na kliencie czy na produkcie
- Nabycie umiejętności wyliczania marży firmy na grupie klientów czy dla działu
- Rozwinięcie umiejętności „myślenia marżą” – poprzez określenie jaki wpływ na marżę firmy mają np. dodatkowy upust do ceny, dodatkowa inwestycja promocyjna czy dodatkowy termin płatności
- Budowanie świadomości na czym zarabia klient w kontaktach z dostawcą
- Kształtowanie świadomości znalezienia finansowych argumentów w negocjacjach z klientem
- Prezentacja głównych działań matematycznych wspierających prace handlowca
- ZADANIA, ZADANIA, ZADANIA……ćwiczenie wyliczania poszczególnych elementów na przykładach
Zakres merytoryczny szkolenia:
Planowanie, a realizacja celów
Strategia, taktyka, cele, zdania – po co je planować
Co powinien zawierać Biznes Plan
Cele długoterminowe, a krótkoterminowe, zadania, promocje
Rodzaje celów ze względu na zaangażowanie osób
Jak skutecznie wyznaczać i realizować cele
Elementy matematyki handlowej
Marża 1, marża2, marża 3, co to znaczy, ile nas kosztuje współpraca z Klientem
Kalkulacje kontraktowe – premie za realizację planu sprzedaży
Liczenie sumaryczne, a kaskadowe – zalety i pułapki
Wpływ dodatkowego rabatu na marżę
Obliczenie kosztu pieniądza w czasie, czyli jak zabudżetować termin płatności
ROI/ROMI – sposoby, na określenie stopy zwrotu z inwestycji
Warunki handlowe, po co je ustalać
Prognoza sprzedażowa, jak określić potencjał rynku
Analiza danych odsprzedażowych
Klienta i własnych
Analiza konkurencji
Model dystrybucji
Analiza danych rynkowych
Przygotowanie biznes planu, a realizacja projektu
Planowanie ilościowe, wartościowe, jakościowe
Realizacja zadań w czasie, jak określić realny termin wykonania
Zwinne prowadzenie projektów
Cele, a zadania, czym się różnią
Efektywny „Trójkąt Współpracy” Konsument – Klient – Nasza Firma
Konsument
Określenie grupy docelowej konsumentów i rynków zbytu
Kim jest konsument i dlaczego ma wybierać produkty firmy
Jaki jest proces decyzyjny/zakupowy konsumenta
Co możemy zrobić by wybierał częściej i droższe nasze produkty
Co zrobić by skorzystał z naszych promocji
Konsument, a Shopper różnica i dlaczego to na Shoppera mamy większy wpływ poprzez Trade Marketing
Efektywny„Trójkąt Współpracy” Konsument – Klient – Nasza Firma
Klient – Różne modele dystrybucji (Kanał Tradycyjny, Nowoczesny, Multichannel)
Specyfika branży w zależności od Kanału Sprzedaży
Analiza profili Klientów z wykorzystaniem wiedzy z poprzednich warsztatów
Kto jest moim Klientem i jakie ma intencje
Co to jest proces decyzyjny klienta i jakie ma znaczenie
Co jest ważne dla mojego Klienta – dlaczego warto znać cele Klienta
Jaka jest struktura mojego klienta
Standardy ekspozycji naszego Klienta i organizacja półki
Nasza Firma – wpływ działań CatMan na budowanie trwałych relacji z naszymi Klientami
Budowanie relacji na wielu płaszczyznach, jako wzmocnienie pozycji PH
Rodzaje celów i dążenie do wspólnego celu z Klientem
Przygotowanie planu działania z klientem (kwartalnego, semestralnego, rocznego)
Praca z produktem
Analiza rynku i konkurencji – dlaczego warto ją robić, jak wyciągać wnioski
Dlaczego dzisiaj kluczową rolę gra czas i szybkośćreakcji
Praca z portfolio produktowym – pod kątem działań Trade Marketingowych
Przygotowanie kontentu produktowego i argumentów sprzedaży (Metoda „PCK”)
Kategoryzacja produktów i jej znaczenie
Planowanie aktywności promocyjnych jako ważny składnik biznes planu
Działania pro-sprzedażowe
„Tailor Made Promo” – dlaczego to najbardziej wartościowy rodzaj aktywności
Rodzaje akcji „TMP” – krótko terminowe, długoterminowe, wizerunkowe, sprzedażowe
Akcje Ogólnokrajowe – Zalety akcji ogólnopolskich; Korzyści z takich akcji dla Klienta
Jak przekonać klienta do organizacji wspólnych akcji
Przygotowanie konspektu prezentacji, wystąpienia – Hasła, skróty, wizualizacja, mapa myśli
Towarzysząca rola dobrych slajdów – Dekalog przygotowania dobrego, czytelnego slajdu
Przygotowanie prezentacji model „PZU”
Flow prezentacji i argumentacja – czyli jak przykuć uwagę
Jak angażować różne zmysły (wzrok, słuch, dotyk, itp.), jak sprawić dobre „pierwsze” wrażenie?
Planowanie w praktyce
Zdefiniowanie celów ilościowych i wartościowych
Jakich wzrostów się spodziewamy, w jakim czasie, w jakich kanałach
Aktywny prospecting – sposoby docierania do odpowiednich osób
On-line, Off-line
Gdzie są nasi klienci, nowe kanały sprzedaży, oraz KPI’s prospectingu
Szkolenie warsztatowe – potrzeba posiadania na szkoleniu kalkulatorów
Czas trwania: 2 dni
Organizacja i terminy:
AKTUALNE TERMINY TEGO SZKOLENIA:
19-20.05.2025 r.
20-21.10.2025 r.
CENA SZKOLENIA:
3 500 PLN (+ 23% VAT) za osób
Przy zgłoszeniach grupowych udzielamy indywidualnych rabatów
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, obiady, przerwy kawowe, Certyfikat
HARMONOGRAM SZKOLENIA:
Dzień I | Dzień II | |
szkolenie | 09:30 – 11:00 | 09:00 – 11:00 |
przerwa kawowa | 11:00 – 11:15 | 11:00 – 11:15 |
szkolenie | 11:15 – 13:00 | 11:15 – 13:00 |
obiad | 13:00 – 14:00 | 13:00 – 14:00 |
szkolenie | 14:00 – 15:30 | 14:00 – 15:30 |
przerwa kawowa | 15:30 – 15:45 | |
szkolenie | 15:45 – 17:00 |
LOKALIZACJA SZKOLENIA:
Hotel DeSilva Warszawa Piaseczno
ul. Puławska 42, 05-500 Piaseczno
Na życzenie chętnie pomożemy Państwu w dokonaniu rezerwacji hotelu.
Noclegi dodatkowo płatne na miejscu w hotelu (nieuwzględnione w cenie szkolenia).
Trener prowadzący:
Grzegorz Krupa – Trener, Konsultant, Coach
Praktyk i trener Biznesu i mówca motywacyjny certyfikowany przez Brian Tracy International. Doświadczony Coach i Mentor. Facylitator spotkań biznesowych i konferencji . Negocjator oraz mediator. Pozytywny lider z doświadczeniem operacyjnym, skoncentrowany na budowaniu wzrostu biznesu poprzez rozwój ludzi, tworzenie trwałego i dochodowego partnerstwa z klientami oraz dążenie do doskonałości w realizacji.
Praktyk z ponad 25 letnim doświadczeniem w tworzeniu i rozwoju efektywnych zespołów sprzedażowych dla Coca-Cola HBC, Colgate-Palmolive, Agros Nova. Przedsiębiorca w branży consultingowej oraz turystycznej .Całe życie zawodowe poświęcił budowaniu sprawnych, efektywnych i zaangażowanych zespołów sprzedażowych . Był m. in Krajowym Dyrektorem zarządzającym działem sprzedaży on trade (HoReCa), Dyrektorem Regionalnym w kanałach off- trade zarówno Tradycyjnym jak i Key Account. Ponad 6 lat kierował Działem Szkoleń i Rozwoju Kompetencji w Coca-Cola HBC Polska kreując i wspierając strategie rozwoju biznesu i zasobów ludzkich.
Certyfikat szkolenia:
Po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności w obszarze rozwoju kompetencji managerskich.