Menu Zamknij

MATEMATYKA HANDLOWA

Świadome zarządzanie sprzedażą – rentowność, marżą, rabaty

Cel i korzyści szkolenia:

Cel szkolenia:

Po szkoleniu uczestnicy będą:

  • Rozumieli istotę prowadzenia czytelnej polityki cenowej
  • Znali konstrukcje warunków handlowych i umów biznesowych
  • Rozumieli różnicę między zyskiem, marżą i narzutem
  • Rozumieli zasady tworzenia rabatów i bonusów
  • Potrafili obliczyć średni zysk działu, czy kategorii produktów
  • Wyliczyć potrzebną ilość sprzedaży do osiągnięcia założonego zysku
  • Potrafili obliczyć rentowność biznesu na kliencie
  • Potrafili obliczyć zwrot z inwestycji sprzedażowych i marketingowych

Korzyści dla Uczestników:

  • Usystematyzowanie wiedzy na temat struktur warunków handlowych oraz metod ich naliczania
  • Wskazanie najczęstszych pułapek w kalkulacjach cenowych oraz rozliczeniach z klientami
  • Identyfikacja elementów wpływających na rentowność firmy na kliencie czy na produkcie
  • Nabycie umiejętności wyliczania marży firmy na grupie klientów czy dla działu
  • Rozwinięcie umiejętności „myślenia marżą” – poprzez określenie jaki wpływ na marżę firmy mają np. dodatkowy upust do ceny, dodatkowa inwestycja promocyjna czy dodatkowy termin płatności
  • Budowanie świadomości na czym zarabia klient w kontaktach z dostawcą
  • Kształtowanie świadomości znalezienia finansowych argumentów w negocjacjach z klientem
  • Prezentacja głównych działań matematycznych wspierających prace handlowca
  • ZADANIA, ZADANIA, ZADANIA……ćwiczenie wyliczania poszczególnych elementów na przykładach

Zakres merytoryczny szkolenia:

Planowanie, a realizacja celów

Strategia, taktyka, cele, zdania – po co je planować
Co powinien zawierać Biznes Plan
Cele długoterminowe, a krótkoterminowe, zadania, promocje
Rodzaje celów ze względu na zaangażowanie osób
Jak skutecznie wyznaczać i realizować cele

Elementy matematyki handlowej

Marża 1, marża2, marża 3, co to znaczy, ile nas kosztuje współpraca z Klientem
Kalkulacje kontraktowe – premie za realizację planu sprzedaży
Liczenie sumaryczne, a kaskadowe – zalety i pułapki
Wpływ dodatkowego rabatu na marżę
Obliczenie kosztu pieniądza w czasie, czyli jak zabudżetować termin płatności
ROI/ROMI – sposoby, na określenie stopy zwrotu z inwestycji
Warunki handlowe, po co je ustalać

Prognoza sprzedażowa, jak określić potencjał rynku

Analiza danych odsprzedażowych
Klienta i własnych
Analiza konkurencji
Model dystrybucji
Analiza danych rynkowych

Przygotowanie biznes planu, a realizacja projektu

Planowanie ilościowe, wartościowe, jakościowe
Realizacja zadań w czasie, jak określić realny termin wykonania
Zwinne prowadzenie projektów
Cele, a zadania, czym się różnią

Efektywny „Trójkąt Współpracy” Konsument – Klient – Nasza Firma

Konsument
Określenie grupy docelowej konsumentów i rynków zbytu
Kim jest konsument i dlaczego ma wybierać produkty firmy
Jaki jest proces decyzyjny/zakupowy konsumenta
Co możemy zrobić by wybierał częściej i droższe nasze produkty
Co zrobić by skorzystał z naszych promocji
Konsument, a Shopper różnica i dlaczego to na Shoppera mamy większy wpływ poprzez Trade Marketing

Efektywny„Trójkąt Współpracy” Konsument – Klient – Nasza Firma

Klient – Różne modele dystrybucji (Kanał Tradycyjny, Nowoczesny, Multichannel)
Specyfika branży w zależności od Kanału Sprzedaży
Analiza profili Klientów z wykorzystaniem wiedzy z poprzednich warsztatów
Kto jest moim Klientem i jakie ma intencje
Co to jest proces decyzyjny klienta i jakie ma znaczenie
Co jest ważne dla mojego Klienta – dlaczego warto znać cele Klienta
Jaka jest struktura mojego klienta
Standardy ekspozycji naszego Klienta i organizacja półki
Nasza Firma – wpływ działań CatMan na budowanie trwałych relacji z naszymi Klientami
Budowanie relacji na wielu płaszczyznach, jako wzmocnienie pozycji PH
Rodzaje celów i dążenie do wspólnego celu z Klientem
Przygotowanie planu działania z klientem (kwartalnego, semestralnego, rocznego)

Praca z produktem

Analiza rynku i konkurencji – dlaczego warto ją robić, jak wyciągać wnioski
Dlaczego dzisiaj kluczową rolę gra czas i szybkośćreakcji
Praca z portfolio produktowym – pod kątem działań Trade Marketingowych
Przygotowanie kontentu produktowego i argumentów sprzedaży (Metoda „PCK”)
Kategoryzacja produktów i jej znaczenie
Planowanie aktywności promocyjnych jako ważny składnik biznes planu

Działania pro-sprzedażowe

„Tailor Made Promo” – dlaczego to najbardziej wartościowy rodzaj aktywności
Rodzaje akcji „TMP” – krótko terminowe, długoterminowe, wizerunkowe, sprzedażowe
Akcje Ogólnokrajowe – Zalety akcji ogólnopolskich; Korzyści z takich akcji dla Klienta
Jak przekonać klienta do organizacji wspólnych akcji
Przygotowanie konspektu prezentacji, wystąpienia – Hasła, skróty, wizualizacja, mapa myśli
Towarzysząca rola dobrych slajdów – Dekalog przygotowania dobrego, czytelnego slajdu
Przygotowanie prezentacji model „PZU”
Flow prezentacji i argumentacja – czyli jak przykuć uwagę
Jak angażować różne zmysły (wzrok, słuch, dotyk, itp.), jak sprawić dobre „pierwsze” wrażenie?

Planowanie w praktyce

Zdefiniowanie celów ilościowych i wartościowych
Jakich wzrostów się spodziewamy, w jakim czasie, w jakich kanałach
Aktywny prospecting – sposoby docierania do odpowiednich osób
On-line, Off-line
Gdzie są nasi klienci, nowe kanały sprzedaży, oraz KPI’s prospectingu

Szkolenie warsztatowe – potrzeba posiadania na szkoleniu kalkulatorów
Czas trwania: 2 dni

Organizacja i terminy:

AKTUALNE TERMINY TEGO SZKOLENIA:

19-20.05.2025 r.
20-21.10.2025 r.

CENA SZKOLENIA:

3 500 PLN (+ 23% VAT) za osób
Przy zgłoszeniach grupowych udzielamy indywidualnych rabatów

Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, obiady, przerwy kawowe, Certyfikat

HARMONOGRAM SZKOLENIA:

  Dzień I Dzień II
szkolenie 09:30 – 11:00 09:00 – 11:00
przerwa kawowa 11:00 – 11:15 11:00 – 11:15
szkolenie 11:15 – 13:00 11:15 – 13:00
obiad 13:00 – 14:00 13:00 – 14:00
szkolenie 14:00 – 15:30 14:00 – 15:30
przerwa kawowa 15:30 – 15:45  
szkolenie 15:45 – 17:00  
122365035

LOKALIZACJA SZKOLENIA:

Hotel
DeSilva Warszawa Piaseczno
ul. Puławska 42, 05-500 Piaseczno

Na życzenie chętnie pomożemy Państwu w dokonaniu rezerwacji hotelu.

Noclegi dodatkowo płatne na miejscu w hotelu (nieuwzględnione w cenie szkolenia).

Trener prowadzący:

Grzegorz Krupa Trener, Konsultant, Coach

Praktyk i trener Biznesu i mówca motywacyjny  certyfikowany przez Brian Tracy International. Doświadczony Coach i Mentor. Facylitator spotkań biznesowych i konferencji . Negocjator oraz mediator.  Pozytywny lider z  doświadczeniem operacyjnym, skoncentrowany na budowaniu wzrostu biznesu poprzez rozwój ludzi, tworzenie trwałego i dochodowego partnerstwa z klientami oraz dążenie do doskonałości w realizacji.

Praktyk z ponad 25 letnim  doświadczeniem  w tworzeniu i rozwoju  efektywnych zespołów sprzedażowych  dla Coca-Cola HBC, Colgate-Palmolive, Agros Nova. Przedsiębiorca  w branży consultingowej oraz turystycznej .Całe życie zawodowe poświęcił budowaniu sprawnych, efektywnych i zaangażowanych zespołów sprzedażowych . Był m. in   Krajowym Dyrektorem zarządzającym działem sprzedaży on trade (HoReCa), Dyrektorem Regionalnym w kanałach off- trade zarówno Tradycyjnym jak i Key Account. Ponad 6 lat kierował  Działem Szkoleń i Rozwoju Kompetencji w Coca-Cola HBC Polska kreując i wspierając strategie rozwoju biznesu i zasobów ludzkich. 


Certyfikat szkolenia:

Po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności w obszarze rozwoju kompetencji managerskich.

Posiadamy akredytację „Standard Usług Szkoleniowo – Rozwojowych Polskiej Izby Firm szkoleniowych (SUS 2.0) potwierdzoną przez DEKRA Certification Sp. z o.o.”, a prowadzone przez nas szkolenia, mogą być objęte dofinansowaniem Unii Europejskiej przez Bazę Usług Rozwojowych

Polecane szkolenia sprzedażowe:

Weź udział w szkoleniu

Zgłoś chęć udziału w szkoleniu poprzez nasz formularz.

Masz dodatkowe pytania?

Zadzwoń lub zostaw nam krótkie pytanie za pomocą formularza.