Menu Zamknij

MATEMATYKA HANDLOWA

- pułapki w kalkulowaniu ofert, wyliczanie warunków handlowych, zarządzanie marżą na klientach i produktach

Cel i korzyści szkolenia:

Cel szkolenia:

Po szkoleniu uczestnicy będą:

  • Rozumieli istotę prowadzenia czytelnej polityki cenowej
  • Znali konstrukcje warunków handlowych i umów biznesowych
  • Rozumieli różnicę między zyskiem, marżą i narzutem
  • Rozumieli zasady tworzenia rabatów i bonusów
  • Potrafili obliczyć średni zysk działu, czy kategorii produktów
  • Wyliczyć potrzebną ilość sprzedaży do osiągnięcia założonego zysku
  • Potrafili obliczyć rentowność biznesu na kliencie
  • Potrafili obliczyć zwrot z inwestycji sprzedażowych i marketingowych

Korzyści dla Uczestników:

  • Usystematyzowanie wiedzy na temat struktur warunków handlowych oraz metod ich naliczania
  • Wskazanie najczęstszych pułapek w kalkulacjach cenowych oraz rozliczeniach z klientami
  • Identyfikacja elementów wpływających na rentowność firmy na kliencie czy na produkcie
  • Nabycie umiejętności wyliczania marży firmy na grupie klientów czy dla działu
  • Rozwinięcie umiejętności „myślenia marżą” – poprzez określenie jaki wpływ na marżę firmy mają np. dodatkowy upust do ceny, dodatkowa inwestycja promocyjna czy dodatkowy termin płatności
  • Budowanie świadomości na czym zarabia klient w kontaktach z dostawcą
  • Kształtowanie świadomości znalezienia finansowych argumentów w negocjacjach z klientem
  • Prezentacja głównych działań matematycznych wspierających prace handlowca
  • ZADANIA, ZADANIA, ZADANIA……ćwiczenie wyliczania poszczególnych elementów na przykładach

Zakres merytoryczny szkolenia:

Warunki handlowe – główne elementy oraz działania i kalkulacje

  • Struktura warunków handlowych – poszczególnych elementów kontraktu handlowego
  • Rodzaje cen – detaliczna, podstawowa, hurtowa, net-net, promocyjna
  • Rodzaje rabatów – procentowe, wartościowe, progowe, podstawowe
  • Rodzaje bonusów i inwestycji – uzależnione od obrotu, nieuzależnione od obrotu
  • Inwestycje pozakontraktowe – czy wliczać je w warunki klienta

Pułapki w kalkulacjach warunków handlowych

  • Bonus progowy, od nadwyżki, bonus liniowy – jak wyliczać?
  • Cena net/net czy cena net/net/net – co robi różnicę?
  • Kaskadowo czy sumarycznie – co opłaca się bardziej?
  • Od czego naliczamy warunki frontowe, wtórne, pozakontraktowe?
  • Struktura warunków – model francuski, model angielski – różnice, korzyści dla firmy, korzyści dla klienta
  • Back to Front – jak przenieść warunki bez straty

Zarządzanie warunkami klientów

  • Suma warunków na kliencie – jak wyliczyć, do czego potrzebuję tej informacji
  • Średnie warunki na grupie klientów klientach – czy powinienem je znać?
  • Średni rabat promo – jak wyliczyć,
  • Suma warunków handlowych na kliencie
  • Warunki liczone „od dołu” i „od góry” – gdzie jest pułapka?
  • Jak rozplanować poprawę warunków na klientów?
  • Jak wyliczyć marże działu?

Jak wpływać na marżę?

  • Marża czy narzut – do czego służą, czym się różnią?
  • Dodatkowy rabat promo – skutki dla marży firmy
  • Rabat promo, produkt gratis czy budżet marketingowy – ich wpływ na marżę, co najbardziej się opłaca firmie?
  • Dodatkowy termin płatności – jak go przeliczyć na bonus?

Rentowność – czyli ile muszę sprzedać, żeby zarobić?

  • Główne typy kosztów – zmienne, stałe, bezpośrednie, ogólne – sposoby klasyfikacji
  • Rentowność firmy na produkcie – sposób wyliczania
  • Rentowność firmy na Kliencie – sposób wyliczania
  • Marża na pokrycie – czym jest, do czego służy?
  • Punkt opłacalności, prognozowany zysk – jak je osiągnąć?
  • Rozszerzenie oferty – koszt wprowadzenia produktu – sposób wyliczania punktu rentowności
    (breakeven point)
  • Dodatkowe akcje promocyjne – RO(M)I – sposób wyliczania poziomu zwrotu na inwestycji marketingowej.
    Pre i post ewaluacja promocji

Podstawowe argumenty finansowe w rozmowach z Klientem

  • Na czym zarabia klient – główne elementy wpływające na marżę klienta?
  • Zysk klienta z rozszerzenia oferty – korzyść dla firmy czy klienta?
  • Zysk klienta z dodatkowej akcji promocyjnej – co będzie negocjował klient
    i dlaczego?
  • Marża net-net klienta na dostawcy – jak ją wyliczyć?

Szkolenie warsztatowe – potrzeba posiadania na szkoleniu kalkulatorów

Czas trwania: 2 dni

Organizacja i terminy:

AKTUALNE TERMINY TEGO SZKOLENIA:

25-26.02.2020 r.  Katowice
23-24.03.2020 r.  Warszawa
01-02.06.2020 r.  Warszawa
24-25.09.2020 r.  Warszawa

CENA SZKOLENIA:

2.500 PLN (+ 23% VAT) za osób
Przy zgłoszeniach grupowych udzielamy indywidualnych rabatów

Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, obiady, przerwy kawowe, Certyfikat

HARMONOGRAM SZKOLENIA:

  Dzień I Dzień II
szkolenie 09:30 – 11:00 09:00 – 11:00
przerwa kawowa 11:00 – 11:15 11:00 – 11:15
szkolenie 11:15 – 13:00 11:15 – 13:00
obiad 13:00 – 14:00 13:00 – 14:00
szkolenie 14:00 – 15:30 14:00 – 15:30
przerwa kawowa 15:30 – 15:45  
szkolenie 15:45 – 17:00  
122365035

LOKALIZACJA SZKOLENIA:

Hotel
DeSilva Warszawa Piaseczno
ul. Puławska 42, 05-500 Piaseczno

Hotel DeSilva Inn Katowice Airport Równoległa 2, 42-625 Pyrzowice

Cena noclegu w pokoju jednoosobowym wynosi 222 zł netto ze śniadaniem
Cena noclegu w pokoju dwuosobowym wynosi 254 zł netto ze śniadaniem

Na życzenie chętnie pomożemy Państwu w dokonaniu rezerwacji hotelu.
Noclegi dodatkowo płatne na miejscu w hotelu (nieuwzględnione w cenie szkolenia).

Trener prowadzący:

Mariusz Walczak – Trener, doradca, lider, praktyk biznesu

Od 22 lat specjalizuje się w budowaniu efektywnych zespołów i zarządzaniu opierającym się na zasadach „leadershipment”.

Bardzo dobrze wie, na czym polega zarządzanie partycypacyjne i zaagażowanie pracowników. Potrafi efektywnie wyznaczać zadania, realizować cele, strategie i misje firmy. Uważa, że nie można stworzyć idealnego pracownika, ale można zbudować idealny, wszechstronny zespół. Jego mocne strony to umiejętność komunikacji, motywacji i rozwoju pracowników. Jest fanem dobrych KPI’s, uważa, że doskonale pomagają realizować założenia firm. Fundamentem jego pracy jest przekonanie, że równowaga w biznesie jest tak samo ważna jak w życiu, a interesy robią ze sobą przede wszystkim ludzie. Promuje zachowanie proaktywne i nastawione na szukanie rozwiązań.

Certyfikat szkolenia:

Po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności w obszarze rozwoju kompetencji managerskich.

Posiadamy akredytację „Standard Usług Szkoleniowo – Rozwojowych Polskiej Izby Firm szkoleniowych (SUS 2.0) potwierdzoną przez DEKRA Certification Sp. z o.o.”, a prowadzone przez nas szkolenia, mogą być objęte dofinansowaniem Unii Europejskiej przez Bazę Usług Rozwojowych

Polecane szkolenia managerskie:

Weź udział w szkoleniu

Zgłoś chęć udziału w szkoleniu poprzez nasz formularz.

Masz dodatkowe pytania?

Zadzwoń lub zostaw nam krótkie pytanie za pomocą formularza.